کد خبر: ۳۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
مدیر تیم امید درباره زمان حضور کرانچار در ایران نیز خاطرنشان کرد: تا وقتی تصمیم قطعی درباره این مربی گرفته نشود، نمی‌توانیم او را برای حضور در کشورمان دعوت کنیم.
مدیر تیم فوتبال امید با بیان این که کرانچار برنامه‌هایش را تا فردا می‌فرستد، گفت: این مربی را کمیته فنی فدراسیون فوتبال انتخاب کرده و دلیل غیرمنطقی در رد احتمالی او نمی‌تواند قابل پذیرش باشد.

حبیب کاشانی  به سوالاتی درباره آخرین وضعیت زلاتکو کرانچار برای حضور در تیم امید، برنامه‌های بعدی این تیم، تشکیل تیم دوم امید و ... پاسخ داد که در زیر می‌آید:

کرانچار برنامه‌هایش را ایمیل می‌کند و ما هم منتظر نظر وزارتخانه هستیم

مدیر تیم امید ابتدا درباره برنامه‌هایی که او برای سرمربیگری تیم فوتبال امید باید ارایه دهد، اظهار کرد: جلسه‌ای درباره تیم امید با حضور محمد خاکپور برگزار کردیم و قرار شد او از کرانچار بخواهد تا برنامه‌هایش برای تیم امید را تا چهارشنبه (فردا) ایمیل کند. با توجه به این که حضور تیم امید در تورنمنت روسیه منتفی شده، بنابراین کرانچار باید با درنظر گرفتن شرایط جدید برنامه بدهد.

وی درباره جلسه چهارشنبه کمیسیون تایید مربیان خارجی در وزارت ورزش و جوانان نیز به ایسنا گفت: در هر حال منتظر هستیم تا وزارتخانه نظر رسمی‌اش را پس از این جلسه اعلام کند تا برنامه‌های بعدی را عملی کنیم.

تا وقتی با انتخاب کرانچار موافقت نشود، دلیلی ندارد به ایران بیاید

مدیر تیم امید درباره زمان حضور کرانچار در ایران نیز خاطرنشان کرد: تا وقتی تصمیم قطعی درباره این مربی گرفته نشود، نمی‌توانیم او را برای حضور در کشورمان دعوت کنیم. ابتدا باید وزارت ورزش و جوانان به همراه فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی‌شان را اعلام کنند تا در صورت مثبت بودن آن کرانچار را دعوت کنیم اما او برنامه‌هایش را برای ما ارسال می‌کند.

کج‌سلیقگی و بی‌منطقی قابل پذیرش نیست

کاشانی در پاسخ به این که اگر کرانچار انتخاب نشود، برنامه‌های بعدی چه خواهد بود، تصریح کرد: من تابع فدراسیون فوتبال هستم و منتظرم اگر وزارتخانه با حضور کرانچار موافق نبود، دلایل منطقی آنها را بشنوم. برای من منافع ملی اولویت دارد و از نظرات و استدلال‌های منطقی و عامه‌پسند استقبال کرده و از آن تبعیت می‌کنم اما اگر غیر از این شود و مثلا کج‌سلیقگی یا بی‌منطقی در نظر اعلام شده وجود داشته باشد که قابل پذیرش هم نباشد، ابتدا باید ببینم واکنش فدراسیون چه خواهد بود و این که آیا فدراسیون از اختیارات مستقل خود در این باره استفاده می‌کند یا خیر.

تداوم حضور من در تیم امید در گرو آمدن کرانچار نیست

وی در واکنش به این که اگر وزارت ورزش و جوانان یا فدراسیون نهایتا با حضور کرانچار مخالفت کرد، چه واکنشی خواهد داشت و این که شاید از مسئولیتش استعفا دهد، صحت دارد، نیز به ایسنا گفت: کرانچار را کمیته فنی فدراسیون فوتبال انتخاب کرده. این بدان معناست که کمیته فنی فدراسیون موافق حضور این مربی کروات است. از طرفی بنده تابع تصمیم کمیته فنی بودم و وقتی اولویت با انتخاب سرمربی خوب ایرانی شد، طبق همین رویکرد عمل کردم و خودم هم به مربی ایرانی اعتقاد کامل دارم. ابتدا با حسین فرکی صحبت داشتیم اما ایشان به خاطر شرایط‌شان موافقت نکردند. دلیل انتخاب کرانچار هم به خاطر سوابق بین‌المللی و تجربه‌اش از کار در رده پایه بوده که حضور چندین‌ساله‌اش فوتبال ایران نظرات را به خودش جلب کرد. حالا اگر به خاطر مسایل غیرمنطقی یا آوردن دلایلی که واقعا قابل پذیرش نبود، این مربی رد شود، آن وقت است که باید تصمیم جدیدی گرفت. این که حضور من در مسئوولیت سپرده شده تابع موافقت با حضور کرانچار در تیم امید است، اصلا مطرح نیست.

تیم دوم امید با هدف پشتوانه‌سازی برای تیم اصلی تشکیل می‌شود

مدیر تیم امید همچنین درباره تشکیل تیم دوم برای رده امید نیز اظهار کرد: با توجه به حساسیت و سختی که مسابقات مقدماتی المپیک 2016 دارد و دشواری سال 2015 برای تیم امید اگر بتوانیم تا مراحل نهایی پیش رویم، بنابراین تشکیل تیم دوم برای تیم ملی امید یک تصمیم منطقی است که چندین فایده دارد. اول این که فرصت بیشتری برای استعدادیابی و شناسایی بازیکنان جدید فراهم شده و ما می‌توانیم برای هر پست چندین بازیکن خوب و آماده داشته باشیم. همچنین در فشردگی مسابقات یا زمانی که اردوهای تیم اصلی نمی‌تواند برگزار شود، کادر فنی می‌تواند برای تیم دوم اردوهایی را تشکیل دهد تا میزان آمادگی گروه دوم بازیکنان هم در وضعیت مطلوبی بماند. از طرفی تشکیل این تیم به بازیکنان تیم اصلی این ذهنیت را می‌دهد که اگر آماده نباشند هر زمان ممکن است جایشان با نفرات تیم اصلی تغییر کند و همین طور بازیکنان گروه دوم هم این انگیزه را پیدا می‌کنند که با تلاش بیشتر امکان ورودشان به تیم اصلی وجود دارد. بنابراین تشکیل تیم امید با هدف پشتوانه‌سازی برای تیم اصلی اقدام مثبتی است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین