|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۳۰۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰


یک عضو کمیسیون فرهنکی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نتوانسته نقش خود را در نظارت بر فیلم‌های شبکه نمایش خانگی به خوبی ایفا کند، گفت: مجموعه فیلم‌های تولید شده در این شبکه یا از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و یا با فرهنگ ملی و ایرانی - اسلامی و سبک زندگی ما تناسبی ندارد.

احمد راستینه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره واگذاری شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما گفت: بحث مفصلی در حوزه کارشناسی این موضوع مطرح است مبنی بر اینکه با این کار ما چگونه می‌توانیم هم جذب مخاطب بیشتری را در حوزه شبکه نمایش خانگی داشته باشیم، هم کیفیت تولید این فیلم‌ها را در این شبکه رسانه‌ای ارتقاء بدهیم و همچنین حوزه نظارتی خود را در این بخش تقویت کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگس مجلس تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نتوانسته نقش خود را در نظارت بر فیلم‌های شبکه نمایش خانگی به خوبی ایفا کند و مجموعه فیلم‌های تولید شده در این شبکه یا از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و یا با فرهنگ ملی و ایرانی - اسلامی و سبک زندگی ما تناسبی ندارد و یا اینکه در تولید مجموعه فیلم‌های این شبکه استانداردها و موارد لازم رعایت نشده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با طرح این سوال که حال باید چه کنیم که در جذب مخاطب، افزایش کیفیت فیلم‌های تولیدی و همچنین نظارت بر این حوزه موفق باشیم؟ پاسخ داد: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این بحث مطرح شده است و مباحث مبسوطی هم در همین خصوص در حال کارشناسی است، بی شک فارغ از اینکه وزارت ارشاد باید مسئول این حوزه باشد یا صدا و سیما، آنچه باید اتفاق بیفتد افزایش کیفیت مجموعه فیلم‌های شبکه نمایش خانگی در مرحله اول و در مرحله دوم نظارت لازم بر مجموعه فیلم‌های این شبکه در جهت ارتقاء کیفیت و متناسب سازی با سبک زندگی ایرانی - اسلامی است که همگی بر آن توافق دارند.

راستینه در پایان اضافه کرد: بر همین اساس ما فکر می کنیم که ظرفیت‌های لازم باید ایجاد شود، در نهایت تصور ما این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نتوانسته این مسئولیت را به خوبی ایفا کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین