|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

«محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه گفت: مسأله فلسطین آزمونی بزرگ برای سازمان ملل متحد است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عباس اظهار کرد: مسأله فلسطین همچنان بزرگترین آزمون برای این نهاد بین المللی و اعتبار آن و آنچه به عنوان حق اصلی ملت ها شناخته، باقی می ماند و ما بیشتر از آن را نمی خواهیم و کمتر را هم نمی پذیریم.

وی افزود: ما هنوز منتظریم سازمان ملل متحد مسؤولیت کامل خود را در دستیابی به حل مسالمت آمیز مسأله فلسطین، مطابق با قوانین بین المللی انجام دهد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: در زمانی که حملات رژیم اشغالگر اسرائیلی و دولت آمریکا به این نهاد بین المللی و قطعنامه‌های بین المللی افزایش یافته، ما بیشتر به این سازمان برای احقاق حقوق مان متوسل می شویم.  

عباس گفت: ملت فلسطین به سازمان ملل متحد امید بسته است که از مبارزه مشروع خود برای آزادی و استقلال حمایت کند.

وی همچنین متعهد شد که در جهت دستیابی به حق عضویت کامل در سازمان ملل متحد تلاش کند.

رییس تشکلات خودگردان فلسطین پیش تر نیز از دبیرکل سازمان ملل متحد و طرف‌های چهارگانه بین‌المللی خواست که برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی و روند صلح واقعی وارد عمل شوند و  زمینه برگزاری این نشست را اوایل سال آینده میلادی فراهم کنند.

وی با اشاره به توافق عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی گفت که این اقدام مغایر طرح صلح کشورهای عربی است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و بحرین ۲۱ شهریورماه و واشنگتن، تل‌آویو و ابوظبی ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه‌ای مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس، رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین