|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۳۰۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفته است که یک مامور این کشور به ضرب گلوله نیروهای کره شمالی کشته شده و سپس جسد وی سوزانده شده است. این مقام وزارت دفاع کره جنوبی این حرکت را "اقدامی وحشیانه" خواند.

به گزارش بی بی سی، کره جنوبی می‌گوید که این مرد هنگام گشت‌زنی دریایی در نزدیکی مرز کره شمالی ناپدید شده بود و مدتی بعد جسدش در آب‌های کره شمالی پیدا شد.

وزارت دفاع کره جنوبی می‌گوید که "سربازان کره شمالی به وی شلیک کردند و سپس روی بدنش نفت ریختند و آن را به آتش کشیدند".

کره جنوبی می‌گوید که براساس "تحقیقات از منابع مختلف" به این نتیجه رسیده است.

کره شمالی تاکنون در خصوص این واقعه واکنشی از خود نشان نداده است.

کره شمالی پس از شیوع ویروس کرونا کنترل مرزهایش را بیشتر کرده و تصور می‌شود که برای جلوگیری از انتقال ویروس دستور "شلیک برای کشتن" هرکسی که از مرزهایش عبور کند را صادر کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی می‌گوید که این فرد برای سازمان ماهیگیری این کشور کار می‌کرده و روز دوشنبه در حال گشت‌زنی با قایق در فاصله ۱۰ کیلومتری مرز کره شمالی بوده که ناگهان ناپدید می‌شود.

این فرد ۴۷ ساله که پدر دو فرزند است، کفش‌هایش را در قایق گذاشته بوده و تصور می‌شود که جلیقه نجات را با خودش برداشته بوده و این احتمال نیز وجود دارد که می‌خواسته به کره شمالی بپیوندد.

سئول می‌گوید که گشتی‌های کره شمالی این فرد را در آب‌هایشان پیدا کردند در حالیکه وی خسته و ناتوان بوده.

کره جنوبی معتقد است که مقاماتی از کره شمالی وی را بازجویی کرده و سپس دستور به اعدام او داده‌اند.

این مقام وزارت دفاع کره جنوبی می‌گوید که سپس سربازان کره شمالی در حالیکه ماسک‌های ضد گاز بر صورت داشتند، جسد او را بخاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا سوزانده‌اند.

کره جنوبی این "اقدام وحشیانه را به شدت محکوم کرده و از کره شمالی می‌خواهد تا در این خصوص توضیح داده و عاملان را مجازات کند".

خبرنگار بی‌بی‌سی در کره جنوبی می‌گوید که به نظر می‌رسد کره شمالی حاضر است هر اقدامی را انجام دهد تا کشور از ویروس کرونا در امان بماند.

قرار است روز ۱۰ اکتبر یک رژه نظامی بزرگ در کره شمالی به مناسب ۷۵ سالگی بر سرکار آمدن حزب حاکم این کشور برگزار شود.

کره شمالی از ماه ژانویه امسال برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا، تمامی مرزهایش را به چین بست و از ماه ژوئیه وضعیت اضطراری در در بالاترین حد ممکن را اعلام کرد.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا مستقر در کره جنوبی گفته است که کره شمالی یک "منطقه حائل" جدید در مرزهایش را به اجرا گذاشته که کماندوهای ویژه نظامی‌اش در صورتی که مشاهده کنند کسی در حال گذر از مرز است، دستور "شلیک برای کشتن" را اجرا می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین