|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۳۰۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در مجمع عموعی سازمان ملل متحد با پرداختن به موضوعات روز منطقه و جهان، بر حل و فصل موضوع‌ هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی تاکید کرد.

به گزارش فارس، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عموعی سازمان ملل متحد که به‌صورت از قبل ضبط شده بود بر حل و فصل موضوع‌ هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی تاکید کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه عصر سه شنبه به وقت تهران در بخش‌هایی از سخنان خود گفت، تلاش‌های انساندوستانه ترکیه در رسیدگی و مراقبت از پناهجویان در ترکیه در شرایط همه‌گیری کرونا بسیار چشمگیر بوده است. وی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به حملات «پ‌ک‌ک» (حزب کارگر کردستان ترکیه) در مرزهای ترکیه، به وضعیت دشوار در سوریه اشاره کرد.

اردوغان با پرداختن به دیگر موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله «موضوع هسته‌ای ایران» گفت، ما به حل این مسئله از طریق گفت‌وگو ، روش‌های دیپلماتیک و بر اساس قوانین بین‌الملی متعهد هستیم.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین خواستار ایجاد یک دولت دموکرات در فلسطین شد.اردوغان روز دوشنبه در سخنانی به شدت از ساختار سازمان ملل انتقاد کرد. وی گفت: «شورای امنیتی که سرنوشت 7 میلیارد انسان را به 5 کشور عضو دائم آن گره زده،‌ نه عادلانه بوده و نه پایدار است.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «علی‌رغم آرمان‌های تعیین شده برای سازمان ملل،‌ این نهاد نه می‌تواند از درگیری جلوگیری کند و نه قادر است آنهایی را که آغاز شده به پایان برساند.»

وی تاکید کرد: «در راستای توانمند سازی ساختار سازمان ملل،‌ ما نخست باید در شورای امنیت اصلاحات ایجاد کنیم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین