|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۳۰۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹


وزارت دفاع روسیه از ۶ کشور - ارمنستان، بلاروس، چین، میانمار، پاکستان و ایران - برای شرکت در مانور نظامی راهبردی "قفقاز-۲۰۲۰" دعوت کرده و نمایندگان ۶ کشور دیگر هم بعنوان ناظر در این رزمایش حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت دفاع فدراسیون روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نمایندگان 6 کشور - ارمنستان، بلاروس، چین، میانمار، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران - در مانورهای نظامی فرماندهی-ستادی راهبردی تحت عنوان "قفقاز-2020" که از تاریخ 21 سپتامبر (31 شهریور ماه) آغاز خواهد شد، شرکت خواهند کرد. ضمن اینکه نمایندگان کشورهای - جمهوری آذربایجان، اندونزی، ایران، قزاقستان، تاجیکستان و سریلانکا نیز به عنوان ناظر به این رزمایش دعوت شده‌اند.

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، حدود 80 هزار نفر در این مانور نظامی شرکت خواهند داشت. ضمن اینکه، حداکثر تعداد پرسنل واحدهای نظامی درگیر در رویدادهای در نظر گرفته شده، حدود 13 هزار نیروی نظامی خواهد بود.

برق مورد نیاز شرکت کنندگان در مانور "قفقاز-2020" از انرژی پاک تامین خواهد شد و برای این منظور ژنراتورهای بادی و نیروگاه های خورشیدی در مناطق برگزاری این مانور مستقر شده‌اند.
در جریان این رزمایش، مقامات نظامی بررسی خواهند کرد که واحدهای شرکت کننده چگونه می توانند از این امکانات در زمینه نظامی استفاده کرده و چه امکاناتی را می توان از طریق انرژی پاک فراهم کرد.

وزارت دفاع یادآور شد که مانور نظامی راهبردی "قفقاز-2020" از تاریخ 21 تا 26 سپتامبر (31 شهریور الی 5 مهر ماه) تحت هدایت ژنرال "والری گراسیموف" معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه برگزار خواهد شد. مسائل مربوط به تضمین امنیت نظامی در مناطق جنوب غربی روسیه در جریان این مانور مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که پیش از این، کشورهای صربستان، آذربایجان و هند، از مشارکت در این مانورها در سال جاری خودداری کردند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین