|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درست ساعاتی پیش از اجرایی شدن ممنوعیت اپلیکیشن پرمخاطب «تیک تاک» در آمریکا، با ادعای آنکه وی خرید این شبکه از سوی یک شرکت آمریکایی را مورد تایید قرار داده است، در پی فشار بحران‌های متعدد داخلی در این کشور و با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، از موضع خود عقب نشست .

به گزارش ایرنا، «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا ۲۷ شهریور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۳۰ شهریور عرضه دو نفر افزار شبکه اجتماعی چینی در اپ‌استورهای آمریکایی ممنوع خواهد شد؛‌ فرمان اجرایی ۶ اوت (۶ مرداد) رئیس جمهوری آمریکا مبنای این تصمیم وزارت بازرگانی بود که بر اساس آن انجام هرگونه معامله شرکت‌های آمریکایی با دو شرکت «تنسنت» مالک ویچت و «بایت دنس» (ByteDance) مالک تیک تاک باید ظرف ۴۵ روز متوقف شود.

شبکه خبری سی ان ان امروز یکشنبه گزارش داد: وزارت بازرگانی آمریکا اکنون با ادعای ترامپ، با انتشار بیانیه ای شب گذشته اعلام کرد که این ممنوعیت حداقل به مدت یک هفته در آمریکا به تعویق افتاده است.

بنا بر این گزارش، یک منبع آگاه به این موضوع به سی ان ان گفت درحالی که ترامپ خرید این نرم افزار توسط یک شرکت آمریکایی را مورد تایید قرار داده است، با این وجود بایت‌دنس همچنان بعنوان مالک عمده تیک تاک باقی خواهد ماند .

سی ان ان گزارش داد: ترامپ دراین باره به خبرنگاران گفت من انجام این معامله را تایید می‌کنم اگر این معامله صورت گیرد که چه عالی است.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود: قرار است شرکت اورکال (Oracle- ORCL) اقدام به خرید بخشی از تیک تاک کند، اپلیکشینی که بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می کنند و دو شرکت آمریکایی «اپل» (Apple) و «گوگل» (Google) نیز از آن بهره مند هستند.

ترامپ ساعاتی پیش از به سر آمدن مهلت تعیین شده از موضع خود برای ممنوعیت این نرم افزار بازگشت که به گفته تحلیلگران، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا با بحران های متعدد داخلی در این کشور مواجه است.

مقر جهانی تیک تاک که در آمریکا واقع است باعث ایجاد اشتغال برای ۲۵هزار نفر دراین کشور شده است.

سی ان ان گزارش داد: ترامپ گفته است تیک‌تاک می‌تواند در قالب شرکتی جدید در ایالت تگزاس به کار خود ادامه دهد.

«صفرا کاتز» (Safra Catz) مدیر عامل شرکت اوراکل در این باره با انتشار بیانیه ای گفت: بعنوان بخشی ازاین توافق، اوراکل سرمایه گذاری جزء در شبکه جهانی تیک تاک خواهد بود و این شرکت به فوریت و در ابعادی وسیع مبادرت به انتقال سیستم تیک تاک به فضای اختصاصی «اوراکل کلود» (Oracle Cloud) خواهد کرد.

منع فعالیت دو نرم افزار تیک تاک و «وی چت» تازه‌ترین تصمیم دولت ترامپ برای مقابله با افزایش قدرت چین به شمار می رفت.

دولت ترامپ از آغاز فعالیت خود به جنگ تجاری با چین روی آورده و تعرفه‌های سنگینی بر واردات کالا از آن کشور وضع کرده است. این اقدام، تازه‌ترین تصمیم دولت ترامپ برای مقابله با افزایش قدرت چین است.ترامپ مالک تیک تاک را تحت فشار قرار داده تا فعالیت این نرم افزار در آمریکا را به یک شرکت آمریکایی بفروشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین