کد خبر: ۳۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
اعتصابی که امروز (دوشنبه) در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی دولت بلژیک در این کشور اجرا شد، باعث متوقف شدن حمل ونقل بین المللی ریلی در این کشور از جمله از مبداهای آلمان و لوکزامبورگ شده و حمل و نقل عمومی را نیزمختل کرد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه‌های بلژیک که از برخی اصلاحات امنیت اجتماعی و حقوق بازنشستگی از سوی دولت راست میانه‌رو جدید بلژیک ناراضی هستند، قصد دارند تا تاریخ 15 دسامبر دوشنبه هر هفته اعتصاب کنند. آن‌ها این روز را به عنوان روز اعتصاب سراسری اعلام کردند.

اعتصاب امروز در بخش‌هایی از غرب و شرق بلژیک موجب شد که قطارهای دو شرکت آلمانی سرویس دهی خود در خط آهن میان بلژیک و آلمان را متوقف کند.

همچنین یک شرکت راه آهن لوکزامبورگ نیز اعلام کرد که هیچ قطاری را به بلژیک نفرستاده و ورود قطار از این کشور را نیز نخواهد پذیرفت.

در اثر این اعتصاب سرویس حمل ونقل داخلی بلژیک نیز از جمله سرویس راه آهن و اتوبوس‌رانی این کشور با مشکل رو به رو شد. بیشترین شهرهایی که از این اعتصاب آسیب دیدند شهرهای گنت، بروجس و لیژ بودند.

این اقدام همچنین عملکرد چند واحد صنعتی دیگر از جمله تاسیسات فولادسازی شهر گنت و شرکت خودروسازی ولوو را با مشکل رو به رو کرد. شرکت یورواستار نیز اعلام کرد با وجود آنکه سرویس دهی این شرکت به لندن به طور عالی انجام شده است. اما در تاریخ‌های هشت و یا 15 دسامبر هنگامی که اعتصاب‌ها در شهر بروکسل انجام خواهد شد، هیچ قطاری از سوی این شرکت به بلژیک فرستاده نخواهد شد.

دولت بلژیک اعلام کرده: کاهش حقوق‌های بازنشستگی و مزایای تامین اجتماعی، برای آنکه این کشور به تعادل دست پیدا کرده و رقابت پذیرتر شود لازم است.

به گفته اتحادیه‌ها این تدابیر ریاضتی تنها علیه خانواده‌های کارگر اجرا می‌شود در حالی که ثروتمندان از این تدابیر مصون هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین