|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۰۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

نالدی پاندور وزیر روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی ادعای اینکه ایران قصد ترور سفیر آمریکا در این کشور را داشته است، بسیار عجیب خواند.

به گزارش ایرنا، پاندور روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری (SABC) گفت: تا قبل از اینکه نشریه پلیتیکو این مطلب را منتشر کند، هیچ اطلاعی از آن نداشتم.

پاندور در ادامه افزود: آفریقای جنوبی معتقد است که دیپلمات‌ها در کشور ما در امنیت به سر می‌برند و اگر نیازی به اقدامات اضافی باشد، انجام خواهد شد.

وزیر روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی تاکید کرد: انتشار این بیانیه (ادعای آمریکا) بسیار عجیب است و البته دوستان ما در ایران نیز به اندازه ما از انتشار این بیانیه متعجب شدند.

پاندور خاطر نشان کرد: به نظر من تعجب آور است، چرا ایران که دوست بسیار خوب آفریقای جنوبی است، بخواهد در کشور دوست خوب خود دست به چنین عمل هولناکی بزند. فقط می‌توانم آن را عجیب توصیف کنم و بگذارم در آنجا متوقف شود.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز سه شنبه در نشست خبری درباره ادعای یک نشریه آمریکایی مبنی بر تلاش ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی در پاسخ به ترور سردار سلیمانی و تهدید شب گذشته ترامپ علیه ایران در این باره گفت: متاسفم رئیس‌جمهوری کشوری که داعیه نظم و مدیریت جهانی را دارد، بر پایه چنین ادعای سستی، اظهارنظری صریح، مخدوش و سفارشی انجام می‌دهد. توصیه ما اجتناب از ماجراجویی‌های جدید است. ایجاد ناامنی مجدد در منطقه برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری امری نابخشودنی و خیانت به بشریت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین