|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۰۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

روزنامه اسرائیلی «هآرتص» فاش کرد که شرکت اسرائیلی «سلبرایت» نوامبر گذشته خدمات جاسوسی از تلفن همراه را در اختیار مقامات سعودی قرار داده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی، نماینده شرکت صهیونیستی «سلبرایت» (شرکت نرم‌افزار‌های جاسوسی) با پرواز تجاری از لندن وارد فرودگاه بین المللی « ملک خالد» ریاض شد تا جزئیات هک یک تلفن همراه را در اختیار وزارت دادگستری عربستان قرار دهد.

این شرکت جاسوسی که در 150 کشور در خدمت پلیس و نیروهای امنیتی است، اعلام کرد که این شرکت فناوری خود را فقط در اختیار موسسات معتبر قرار می‌دهد.

روزنامه هآرتص نوشت که این شرکت صهیونیستی، تنها شرکتی نیست که در خدمت مقامات سعودی در راستای هک و جاسوسی قرار دارد؛ چراکه گزارش‌ها حاکی از آن است که نرم‌افزار جاسوسی « ان اس او» در قتل « جمال خاشقجی» روزنامه نگار مخالف سعودی دست داشته است.

گوشی آیفون یکی از نزدیکان خاشقجی تنها چند ماه پیش از قتل وی به نرم افزار جاسوسی «ان اس او» آلوده شده بود. دوست خاشقجی که عمر عبدالعزیز نام دارد، در سال 2018 مدعی شد که به واسطه این هک اطلاعاتی، انتقادات خصوصی خاشقجی از آل سعود برای جاسوسان سعودی آشکار شد و این امر نقش عمده ای در قتل وی داشت.

همچنین در ژانویه گذشته «غانم الدوسری» فعال حقوق بشر و مخالف سعودی از دولت عربستان به دلیل هک مکالماتش در انگلیس شکایت کرد.

رژیم اسرائیل هم اکنون در رتبه نخست استفاده از ادوات جاسوسی و شنود قرار دارد و این ابزارها را در اختیار برخی دولت ها از جمله برخی حکام عرب برای جاسوسی و تعقیب مخالفان خود بخصوص فعالان حقوق بشری قرار می دهد.

این نرم‌افزارهای جاسوسی به جاسوسان اجازه می دهد تا وارد صفحات اینترنتی و ایمیل ها یا گوشی های همراه اشخاص مورد نظر شده و اطلاعات آنها را به دست آورند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین