|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۰۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

فرماندار تهران گفت: مسئول قانونی تطبیق مصوبه‌های شورا هیات سه نفری فرابخشی است و نه فرماندار؛ بر همین اساس با ارجاع تصمیم نهایی شورای شهر تهران به هیات حل اختلاف مرکزی، نظر این هیات ملاک عمل در خصوص نامگذاری خیابانی به نام «بازرگان» خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، «عیسی فرهادی» روز پنجشنبه در خصوص روند رسیدگی به مصوبه نامگذاری‌های اخیر شورای شهر تهران که با برخی بازتاب‌های رسانه‌ای همراه شده، افزود: مطابق اصلاحیه قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا که در مجلس به تصویب رسید، مسئولیت تطبیق مصوبه‌های شورای شهر که قبلا در اختیار شخص فرماندار بود، به هیاتی سه نفری متشکل از نماینده شورای شهر تهران، نماینده قوه قضاییه و فرماندار محول گردیده است.

فرهادی با اشاره به اینکه مصوبه اخیر نامگذاری معابر تهران نیز مشابه سایر مصوبه‌هاست که در فرصت قانونی در هیات تطبیق مطرح گردیده است، افزود: مراجع ذیصلاح وجود نواقصی در مصوبه شورای شهر تهران را به هیأت تطبیق اعلام کرده‌اند و این هیأت به موجب قانون خواستار بررسی بیشتر شورای شهر در این خصوص شده است.

فرماندار تهران خاطر نشان کرد: در این زمینه، قانون کاملا شفاف و روشن است و پس از اعلام نظر هیات تطبیق، متعاقبا تصمیم نهایی شورای شهر تهران به هیات حل اختلاف مرکزی متشکل از معاون حقوقی رییس جمهوری، رییس سازمان شهرداری‌های کشور، نماینده دیوان عدالت اداری، نماینده دادستان کل، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و شورایعالی استانها ارجاع می‌شود و در نهایت نظر هیات حل اختلاف مرکزی، قطعی و ملاک عمل خواهد بود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه ۲۱ مرداد سال جاری، تغییر نام خیابان سازمان آب در منطقه ۵ تهران به نام «مهندس مهدی بازرگان» را در صحن علنی شورا تصویب کرده بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین