|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۳۰۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

رئیس‎‌‌جمهور آمریکا یک روز پس از امضای توافق عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل مدعی شد که اکنون چهار کشور دیگر از جمله عربستان سعودی خواهان پیوستن به این توافق هستند.

به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه خود در کاخ سفید مدعی شد که چهار کشور دیگر خواستار عادی سازی روابطشان با اسرائیل هستند که در این زمینه با سران دو کشور رایزنی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه عربستان در نهایت به توافق عادی سازی روابط با اسرائیل خواهد پیوست، تصریح کرد: این برداشتی است که من از تماس‌های تلفنی خود با ملک سلمان دارم.

وی در ادامه نشست خبری به سوالی درباره تهدیدات پیش روی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت که فرمانداران احزاب مخالف که میلیون‌ها صندوق‌ رأی را نظارت می‌کنند، بزرگترین تهدید برای این انتخابات هستند، به اعتقاد من آنها تهدیدی بزرگتر از کشورهای خارجی هستند.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و قانون‌گذاری این کشور، هر خشونتی را سرکوب خواهد کرد و آمریکایی‌ها هم همین را می‌خواهند.

ترامپ که اخیرا کشورش در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه با شکست سنگینی در شورای امنیت سازمان ملل مواجه شده است، مدعی شد که اعتبار توافق هسته‌ای با ایران (برجام) به زودی منقضی می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر توافق هسته‌ای با ایران را «وحشتناک» خواند و تاکید کرد که واشنگتن هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

او درباره توزیع واکسن کرونا نیز مدعی شده که نهایی شدن این واکسن در ماه اکتبر آینده و ظرف سه تا چهار هفته آینده ممکن است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین