|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۰۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴


وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود گفت با آمریکا درباره ایران اشتراک‌نظر دارد.

به گزارش فارس، «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود گفت که با این کشور درباره ایران اشتراک‌نظر دارد.

راب در پاسخ به سئوال یک خبرنگار درباره موضع انگلیس در خصوص اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر موضع این کشور در خصوص برجام را یادآور شد، اما گفت نگرانی‌های مشترکی با آمریکا در خصوص «تهدید ایران» دارد.

راب گفت: «از نقطه نظر انگلیس، ما درباره ایران و تهدید ایران- چه از حیث برنامه هسته‌ای این کشور و چه از نظر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور- نگرانی‌های مشترکی با آمریکا داریم.»

او در ادامه گفت: «موضع انگلیس در خصوص برجام و دلایلش درباره این موضع، معروف است.»

دومینیک راب با وجود این تصریح کرد که لندن همیشه از تلاش‌های آمریکا برای «گسترده‌تر کردن برجام» استقبال می‌کند.

او گفت: «ما همواره از تلاش‌های آمریکا برای گسترده‌تر کردن آن (برجام) استقبال کرده‌ایم. ما به هیچ وجه تصور نمی‌کنیم برجام بی‌نقص است.»

راب اضافه کرد: «[برجام] باید گسترده‌تر شود و ما از لحاظ برنامه‌مان برای داشتن رویکردی گسترده‌تر و یک توافق جامع‌تر، درست در همان نقطه‌ای قرار داریم که آمریکا قرار گرفته است.»

 مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت این کشور تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران انجام خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا که در یک کنفرانس خبری مشترک با «دومینیک راب»، وزیر خارجه انگلیس حضور داشت گفت با او درباره جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح در اکتبر ۲۰۲۰ رایزنی کرده است.

او گفت: «ما هفته آینده برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به سازمان ملل برخواهیم گشت تا اطمینان حاصل کنیم که محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، دائمی می‌شوند. معتقدیم که این کار برای مردمان همه کشورها بهتر است.»

«مایک پامیئو» روز ۶ شهریور مدعی شد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، در نتیجه اطلاعیه مورخ ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) آمریکا به شورای امنیت ازنیمه شب ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت گرینویچ باز خواهند گشت.

ادعای پامپئو در حالی مطرح شده که بسیاری از اعضای شورای امنیت، تفسیر ایالات متحده درباره قانونی بودن اطلاعیه این کشور برای آغاز روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را زیر سئوال برده‌اند.

به عنوان مثال نماینده چین در سازمان ملل روز چهارم شهریورماه در نشست شورای امنیت تصریح کرد اعضای شورای امنیت معتقدند ابلاغیه آمریکا به این شورا درباره ایران را نباید به معنی آغاز روند بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران تلقی کرد.

در همان جلسه نماینده روسیه در سازمان ملل هم گفت نامه هفته گذشته آمریکا به رئیس شورای امنیت برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را نمی‌توان ابلاغیه‌ای رسمی از سوی این کشور در نظر گرفت که ذیل بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت صادر شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین