|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۳۰۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹


شرکت کنندگان در سیزدهمین نشست مشورتی شورای عالی مجمع بیداری اسلامی در بیانیه‌ای هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و بر دفاع از آرمان‌های فلسطین تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه به شرح زیر است؛ با استعانت از پیشگاه خداوند متعال و همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان  سیزدهمین  نشست شورای عالی مجمع بیداری اسلامی با حضور بیش از  50  نفر از علما، فقها، اندیشمندان ، نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام بنا به دعوت مجمع جهانی بیداری اسلامی، در روز چهارشنبه 26  شهریور ماه 1399 هجری شمسی و مصادف با ۱۶ سپتامبر 2020 میلادی و 27 محرم الحرام 1442 هجری قمری بصورت مجازی و  وبینار برگزار شد.

اندیشمندان و فرهیختگان حاضر در این وبینار ضمن ابراز خرسندی از توفیقات جبهه مقاومت منطقه‌ای با توجه به موقعیت زمانی و مسایل خطیر و سرنوشت‌ساز پیش‌روی جهان اسلام بر نکات ذیل تأکید نمودند:

 1- فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، جنبش‌های فلسطینی طی 70 سال با اتخاذ رویکردهای مذاکره و مقاومت برای احقاق حقوق حقه خویش و تعیین سرنوشت و استقلال فلسطین، تلاش‌های زیادی را بعمل آورده‌اند. در رویکرد مذاکرات طولانی به غیر از بدعهدی، امتیازگیری، فرصت‌سوزی و توسعه شهرک سازی و حمایت همه جانبه استکبار جهانی از رژیم اشغالگر قدس هیچ دستاوردی ملموسی نصیب ملت مظلوم فلسطین نشده است.
 اما در دهه‌های اخیر و در رویکرد مقاومت با تکیه بر احکام نورانی قرآن و با تمسک به آیه "فاستقم کما امرت و من تاب معک" تحولات عمیق را در صحنه سیاسی، امنیتی و نظامی شاهد بوده ایم و ملت مظلوم فلسطین در مقابل ظلم و ستم، آوارگی، کوچ اجباری، تخریب منازل، ویرانی، کشتار و ... چاره‌ای جز مبارزه معقول و منطقی بعنوان تنهاترین راه و بهترین روش مقاومت  برایش باقی نمانده است.
 2- متأسفانه در هفته های اخیر شاهد عادی سازی و آشکار شدن روابط خفت بار دول مرتجع عربی بحرین و امارات متحده با رژیم مجعول صهیونیستی بودهایم. آمریکای جهانخوار با هماهنگی و فشار صهیونیسم بین الملل و همکاری برخی شیوخ عرب به دنبال اجرای طرح خائنانه معامله قرن است.به رسمیت شناختن انتقال پایتخت از تل آویو به اورشلیم، پذیرش بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از خاک رژیم صهیونیستی توسط آمریکا، برگزاری همایش‌های بین المللی در بحرین و اروپا و در نهایت عادی سازی روابط حکام مرتجع بخشی از  اجرای طرح معامله قرن است.
سیزدهیمن مجمع شورای عالی مجمع بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن طرح معامله قرن و عادی سازی روابط دول وابسته با رژیم غاصب صهیونیستی ، از تمامی مردم، گروه ها، احزاب و جریان‌ها و دولت‌های اسلامی و آزادیخواهان و عدالتجویان می‌خواهد با حمایت‌های همه جانبه از آرمان فلسطین تا تحقق پیروزی کامل بر محو رژیم غاصب، ظالم، کودک کش صهیونیستی به کمک مردم مظلوم فلسطین بشتابند.

 3- انفعال و نفاق چند حاکم مزدور در عادی سازی روابط با غده سرطانی، اسرائیل غاصب، نتیجهای جز حقارت و سرافکندگی در بین آزادیخواهان و ملل بیدار منطقه و  فروپاشی و اضمحلال برای حاکمانی که سرنوشت خویش را همچون نیاکان مستبد خود به تار عنکبوت رژیم صهیونیستی پیوند زدهاند نخواهد داشت.  درمقابل تنها راه رهایی و نجات ، مقاومت و پاسخگویی به قلدر مآبی‌های رژیم صهیونیستی است که با استقامت،  و تکیه بر تحقق وعده الهی و امدادهای غیبی، و آیه شریفه " وَ لَیَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن یَنصُرُه" نصرت و پیروزی وعده داده شده، ان شالله در آیندهای نزدیک شاهد آزادی قدس شریف و بازگشت آن به صاحبان اصلی اش و محو کامل رژیم ددمنش و ظالم اشغالگر قدس باشیم.
 4- یقیناً تکیه کشورهای مسلمان به گفتمان مقاومت و ظرفیت های معنوی که برگرفته از وعده ها و سنن تغییر ناپذیر الهی است تهدیدها را به فرصتهای راهبردی برای جهان اسلام تبدیل کرده و با ارتقاء نهضت بیداری اسلامی با روح اعتماد به نفس، عزت و شرف مسلمانان الگوی جدید مباررزاتی را در پیشروی ملتهای دیگر قرار داده است.
 5- جسارت به محضر  اشرف انبیاء و اولیاء عظام حضرت رسول اکرم(ص) بخشی از پروژه اسلام هراسی و گوشهای از  تروریسم فرهنگی، دینی و مذهبی صهیونیزم بین الملل است که در هفته های اخیر توسط دشمنان اسلام ناب در حال اجرا و پیادهسازی است لذا  بر تمام مسلمانان و آزادیخواهان عالم علیالخصوص علماء و اندیشمندان جهان اسلام واجب است تا با اتحاد، انسجام و روشنگری، بصیرت و بینش دینی و با حرکت هوشمند و هماهنگ جمعی از بالاترین سطوح رسمی تا اقشار جوامع اسلامی نسبت به محکومیت اینگونه حرکت های خزنده و شوم موضع علنی صریح و جسورانهای اتخاذ نمایند تا دشمن زبون احساس قدرت و جسارت بیشتر به خود راه ندهد و التیامی بر قلب شکسته میلیاردها  انسان آزدایخواه در سرتاسر جهان باشد.
 6-  برخوداری ملل منطقه از قابلیت های بالقوه و  بینظیری همچون موقعیت ژئواستراتژیک کشورهای اسلامی، منابع زیرزمینی، نیروی جوانِ با انگیزه، شجاع، خلاق و آیندهساز ، حوزه های تولید علم و اندیشه، زیرساخت ها و موقعیت متمایز فرهنگی و امکان برقراری از پیوند راهبردی میان اجزای جهان اسلام در برابر زورگویان مقاومت را فراهم نموده  است که بهرهگیری از این امر منتج به حاکمیت ملل مستضعف مسلمانان بر سرنوشت خود خواهد گردید.
 7- حال که دشمنان قسم خورده اسلام از تمامی توان و ظرفیتهای خود در  انحراف و به استثمار کشاندن ملل منطقه بهره جستهاند و در امر باطل خویش به ظاهر اتفاق دارند، بر تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان روشن و مبرهن است که باید با بهره گیری از تمامی ظرفیت های یاد شده و ارائه مواضع صریح، طرح ها و اقدامات  خود را نسبت به رسوایی دشمنان و ایادی دست نشانده آنان و جلوگیری از شکستن قبح عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی  بعمل آورند و  تمام مساعی خویش را در مصادیقی همچون قطع تمامی روابط آشکار و پنهان با دشمن صهیونیستی، تحریم کالاها، محصولات و مصنوعات شرکتها و موسسات آمریکایی-صهیونیستی، قطع و تحدید روابط فرهنگی و اجتماعی، سیاسی با دول مرتجع خیانتکار، کاهش سطح مناسبات رسمی و غیر رسمی، ممنوعیت ارتباط با اتباع رژیم صهیونیستی، راهپیمایی و تظاهرات های ضد سازش خائنانه پیاده سازند.

حاضرین در این وبینار در پایان ضمن سپاسگذاری از طرح اجرای اینگونه نشست ها در فضای مجازی با تجلیل از اندیشه‌های والا، ژرف و حمایت‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در وحدت مسلمانان و استمرار خط استکبارستیزی و پشتیبانی از مستضعفین جهان، از تلاش‌های دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، مراجع، نخبگان، اندیشمندان و فرهیختگان بیداری اسلامی تقدیر و تشکر می‌نماید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین