|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۳۰۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیش از این در زمینه فیبر دریایی توان داخلی نداشتیم، اما افتتاح پروژه بزرگ رینگ فیبر نوری جزایر با توان ملی و گسترش خودکفایی کشور انجام شد و با این مهم هزینه پروژه به یک سوم کاهش یافت.

محمد جواد آذری جهرمی عصر امروز(۲۶ شهریورماه) در آئین افتتاح پروژه بزرگ رینگ فیبر نوری جزایر قشم، کیش و خارک بوشهر، با بیان اینکه شرایط کرونایی اهمیت و جایگاه فضای مجازی و ساختارهای ارتباطی در جهان را بیش از پیش مشخص کرد،  افزود: شبکه فیبرنوری در قشم، کیش و خارک پایدار شده و ظرفیت رادیویی تا تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی گسترش یافته و این جزایر نیز باید با سرمایه‌گذاری دولتی به شبکه فیبر متصل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: پیش از این در زمینه فیبر دریایی توان داخلی نداشتیم، اما این پروژه با توان ملی و گسترش خودکفایی کشور انجام شد و با این مهم هزینه پروژه به یک سوم کاهش یافت.

آذری‌جهرمی عنوان کرد: در سال ۹۶ از مجموع مردم هرمزگان که به خدمات ارتباطات تلفن و پیامک دستری داشتند ۸۰ درصد بوده که امروز به بیش از ۹۸.۶ درصد رسیده، پهنای باند اینترنت هرمزگان از ۲۶ درصد به ۸۶ درصد رسیده و جهشی بزرگ در استان است.

وی ادامه داد: هرمزگان ویترین کشور است و بسیاری از توریست‌ها در آن حضور می‌یابند که شناسنامه مواجهه اولیه گردشگران با ایران به‌شمار می‌رود و ضعف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سبب ایجاد تصور عقب‌ماندگی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: اجرای ۱۲۰ سایت جدید نسل سوم و چهارم مصوب شده و ۲۲۰ کیلومتر فیبر جدید از جمله ۸۰ کیلومتر در بخش عمومی حاجی آباد و ۱۰۰ کیلومتر در بخش عمومی بشاگرد اجرا خواهد شد که مجموعا ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و عملیات آن از فردا آغاز می‌شود و انتظار است تا ۲۰ اسفند به بهره‌برداری برسد.

آذری ‌جهرمی با اشاره به اینکه توسعه استان هرمزگان ملموس است و تمامی دولت‌ها خدمات مهمی داشته‌اند، اضافه کرد: ثروتمندترین و فقیرترین مردم در هرمزگان وجود دارند و با تنوع مذهبی، تاریخی، اقتصادی و زیست محیطی مدیریت در هرمزگان دشوار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اشکالاتی وجود دارد که ناشی از انتظارات بجا، محدودیت منابع و بعضا ضعف‌های مدیریتی است، خاطرنشان کرد: در قیاس با سایر نقاط کشور، هرمزگان و قشم رشد محسوسی داشته و البته مشکلاتی هم هست که باید برای حل آن تلاش کرد.

وی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌ویژه در شرایط فعلی برای تسریع تحقق عدالت آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

همچنین حمید فتاحی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در آیین افتتاح پروژه رینگ فیبر نوری جزایر قشم، کیش و خارک با بیان این مطلب گفت: با افتتاح این پروژه بحث پایداری، حفظ و ارتقای ارتباطات میان جزایر و سرزمین اصلی تقویت خواهد شد.

وی افزود: تکالیفی که برای وزارت ارتباطات در موضوع مهم شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده است، بحث برقراری ارتباطات پایدار به خصوص در مناطقی است که از بعد فاصله دارای امکانات کمتری هستند در چهارچوب عدالت ارتباطی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

فتاحی ادامه داد: روزی که در دفتر آقای آذری جهرمی مشغول برنامه‌ریزی این پروژه‌ها بودیم، ایشان عنوان کردند برای این پروژه یک شعار در نظر بگیرید و خودشان پیشنهاد کردند، اتصال پاره‌های تن وطن به سرزمین اصلی شعار این پروژه باشد که انتخاب این شعار انگیزه‌ای برای همکاران من در شرکت ارتباطات زیرساخت شد با این نگاه که ما تکه‌هایی از وطن را داریم به سرزمین اصلی متصل می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این پروژه اجرای فیبر نوری دریایی با اتکا با دانش و توان شرکت‌های داخلی بود و توانستیم پکیج کامل طراحی و اجرای مسیرهای دریایی را توسط شرکت‌های داخلی اجرا کنیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خاتمه گفت: ما اینجا متوقف نخواهیم شد و در نظر داریم با این دانشی که ایجاد شده و با این حرکت و همدلی، ارتباطات جزایر را بیش از پیش پایدار کنیم و مهمتر از آن با همکاری که با شرکت صنایع قطعات الکترونیکی آغاز شده به دنبال ایجاد بازارهای منطقه‌ای و صادرات خدمات در حوزه ایجاد مسیرهای فیبرنوری دریایی هستیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین