|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۰۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید- ۱۹ گفت: به نظر می‌رسد تابلوی اسفندماه کرونا دوباره در حال شکل‌گیری است و همزمانی با آنفلوآنزا و بیماری‌های شایع فصل سرما، به افزایش مراجعان دامن می‌زند.

به گزارش چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در جلسه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که امروز ۲۶ شهریور، با حضور جمعی مسئولان، معاونان بهداشتی سه دانشگاه مستقر در تهران تشکیل شد، دکتر علیرضا زالی به تبیین وضعیت تهران در روزهای اخیر پرداخت.

وی با بیان این که حجم بیماران و چگالی جمعیت در هیچ نقطه ای از کشور با تهران قابل مقایسه نیست، درباره چالش های تهران در رویارویی با ویروس کووید ۱۹ گفت: فصل مشترک رفع مسایل پیش روی تهران تامین منابع و کاهش بروکراسی های اداری است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد همچنان در کشور و مشخصا در تهران با فراز و فرودهای بیماری کرونا روبرو باشیم بنابراین ضرورت همبستگی و تعامل میان مسئولان درمانی و بهداشتی بیش از پیش احساس می شود.

زالی در ادامه تقویت زیرساخت های بهداشتی، اعمال بیشتر محدودیت ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عملی شدن جرائم فردی برای کنترل کرونا، نظارت بیشتر بر روند توزیع داروها، برنامه ریزی مدون برای توزیع واکسن آنفولانزا، افزایش ظرفیت ها و تامین اعتبار، افزایش تعرفه دریافتی کارکنان و توجه بیش از پیش به بازدیدها و نظارت ها را مورد تاکید قرار داد.

وی جبران درآمدهای کاهش یافته کارکنان، ارائه بسته های تشویقی، تامین نیروی انسانی و تجهیزات را راه حل مناسبی برای تقویت زیرساخت های مقابله با کرونا ذکر کرد.

زالی  با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل ها برای کاهش اپیدمی کرونا، بازسازی و بازمهندسی در حوزه بهداشت را خواستار شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران پوشش ۸۰ درصدی غربالگری مبتلایان به کرونا در تهران را ستودنی توصیف کرد و گفت: این مهم دستاوردی ارزنده است که با همکاری معاونین بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی محقق شده است.

زالی در ادامه تامین نیروی انسانی در حوزه بهداشت، درمان و غذا و دارو را خواستار شد.

او کاهش حضور کارکنان را یکی از موثرترین اقدامات برای کنترل ترددها  و کاهش ترافیک در کالبد شهر دانست و پرهیز از تاخیر در اجرای مصوبات مثل اعمال محدودیت ها و کنترل ترددهای درون شهری و برون شهری را خواستار شد.

تکمیل پروژه های بیمارستانی و افزایش تخت های بستری یکی دیگر از مواردی بود که  زالی در این نشست به آن پرداخت.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران، کارنامه تیم بهداشت و درمان را ستودنی ارزیابی کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز هیچ بیمار مبتلا به کرونا پشت درهای بیمارستان برای دریافت خدمات معطل نمانده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین