|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۳۰۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

کابینه «آبه شینزو» نخست وزیر مستعفی ژاپن امروز چهارشنبه به صورت دسته جمعی استعفا کرد به این ترتیب دوران هشت ساله آبه بر ژاپن پایان یافت.

به گزارش ایرنا، آبه که پیشتر اعلام کرده بود به دلیل بیماری استعفا می کند امروز چهارشنبه پیش از استعفای رسمی از مقام خود در دفترش گفت: «هر روز تمام تلاش خود را صرف بهبود اقتصادی و دیپلماسی برای منافع ژاپن کرده ام».

قرار است امروز یوشیهیده سوگا رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات با تمرکز فوری بر احیا اقتصاد ضربه خورده از کرونا به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن منصوب شود.

«یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن در انتخابات درون حزبی روز دوشنبه به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات ژاپن و جانشین «آبه شینزو» نخست وزیر مستعفی این کشور انتخاب شد.

سوگا در این انتخابات بر "ایشیبا شیگرو" وزیر دفاع سابق و دبیرکل پیشین حزب لیبرال دموکرات و "کیشیدا فومیئو" وزیر خارجه سابق ژاپن و رئیس امور خط مشی این حزب رقابت کرد و در نهایت توانست به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات انتخاب شود تا راه برای انتخاب او به عنوان نخست وزیر ژاپن همواره شود.

در پایان رای گیری روز دوشنبه سوگا ۳۷۷ رای، کیشیدا ۸۹ رای و ایشیبا ۶۹ رای کسب کردند، قرار است سوگا امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور با تشکیل مجلسین به عنوان نخست وزیر ژاپن انتخاب شود.

با توجه به اینکه حزب حاکم، اکثریت پارلمان این کشور را در دست دارد کسی که به عنوان رهبر حزب انتخاب می شود در انتخابات پارلمان نیز به عنوان نخست وزیر انتخاب می شود.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن ۷ شهریور سال جاری به دلیل مبتلا به بیماری روده اعلام کرد که از مسئولیتش استعفا می دهد او در حالی که می توانست یک سال دیگر در این سمت بماند اعلام کرد بخاطر رسیدگی به وضعیت سلامتی خود از این سمت کناره گیری خواهد کرد آبه ۷ سال و ۸ ماه نخست وزیر ژاپن بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین