|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۳۰۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹

برنا نوشت: یک گروه مدافع حقوق بشر به اتهام ردیابی غیرقانونی کودکان بریتانیایی توسط یوتیوب از گوگل شکایت کرد.

 این شکایت از طرف بیش از پنج میلیون کودک بریتانیایی زیر ۱۳ سال و خانواده آنها تنظیم شده و از گوگل درخواست غرامت ۲ میلیارد پوندی (تقریبا ۳ میلیارد دلار) کرده است.

«Duncan McCann»، محقق و مدافع حریم خصوصی می‌خواهد این شکایت را به دیوان عالی بریتانیا ببرد. سازمان مدافع حقوق بشر Foxglove نیز پشتیبانی از آن را اعلام کرده است.

در شکایت مورد بحث آمده که یوتیوب با جمع آوری غیرقانونی داده‌های «میلیون‌ها کودک» به منظور تبلیغات هدفمند، مقررات حریم خصوصی کودکان و داده‌ها تحت قانون Data Protection Act بریتانیا و مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) را به شکل سازمان یافته نقض کرده است.

سازمان Foxglove با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما فکر می‌کنیم اقدامات یوتیوب غیرقانونی است چون اطلاعات تمام کودکان، از جمله کودکان زیر ۱۳ سال که از این سرویس استفاده می‌کنند را جمع آوری کرده است. شرکت‌ها برای نمایش تبلیغات هدفمند به یوتیوب پول پرداخت می‌کنند و این پلتفرم از داده‌های کودکان استفاده می‌کند. آنها [یوتیوب] برای این کار از والدین کودکان اجازه نمی‌گیرند.»

سخنگوی یوتیوب از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد، اما به «بلومبرگ» گفت که این پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو برای کودکان زیر ۱۳ سال مناسب نیست.

گوگل پیش از این نیز به ردیابی غیرقانونی کاربران متهم شده است. حدوداً سه ماه قبل شکایتی در دادگاه ایالت کالیفرنیا تنظیم شد و غول موتورهای جستجو را به ردیابی فعالیت‌های کاربران در مرورگر کروم حتی در حالت مخفی یا Incognito متهم کرد و خواستار پرداخت غرامت ۵ میلیارد دلاری شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین