|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۳۰۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴

رئیس جمهور آمریکابا انتقاد از توافق هسته‌ای دولت سابق این کشور با ایران گفت که با فروش جنگنده‌های نسل پنجم «اف-35» به امارات متحده عربی مشکلی ندارد.

به گزارش فارس، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای سه‌شنبه درباره برجام و فروش جنگنده‌های «اف-35» به امارات متحده عربی واکنش اظهارنظر کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که مشکلی با فروش این جنگنده‌های نسل پنجم به امارات متحده عربی ندارد.

روزنامه نیویورک‌تایمز برای نخستین بار توافق برای فروش این هواپیما به امارات را فاش کرد و کاخ سفید نیز در هفته‌های گذشته تلاش‌ها برای فروش سلاح‌های پیشرفته‌ای اعم از جنگنده‌های اف‌-۳۵ و پهپادهای «ریپر» سرعت بخشیده است.

این توافق، فروش هواپیمای «ئی‌ای-۱۸جی گرولر» را هم شامل می‌شود. این هواپیماهای ساخت شرکت بوئینگ، برای جنگ الکترونیک ساخته شده‌اند و با فراهم کردن امکان اخلال در پدافندهای هوایی دشمن، حملات پنهان‌کارانه را ممکن می‌سازند.

ترامپ در بخش دیگر این گفت‌وگو افزود که خواستار کشتن رئیس جمهور سوریه بود، اما «جیمز متیس» وزیر دفاع اسبق آمریکا مانع این کار شد.

دونالد ترامپ در مصاحبه به فاکس نیوز گفت که توافق «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا با ایران وحشتناک بود و ما به ایرانی‌ها اجازه نمی‌دهیم سلاح هسته ای داشته باشند، زیرا اسرائیل ممکن است در این صورت محو شود.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه با تکرار اتهام‌زنی به ایران از کشورهای اروپایی خواست تا به واشنگتن در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کمک کنند و مدعی شد که ظرف یک هفته آینده با فعال شدن مکانیسم ماشه، تحریم‌های ایران بازمی‌گردد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین