|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۰۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳


شبکه فاکس نیوز آمریکا روز یکشنبه گزارش داد که در تازه ترین نظرسنجی تیم جو بایدن – کامالا هریس با پنج امتیاز از تیم دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی و مایک پنس معاونش، پیش افتاده است.

به گزارش ایرنا، در نتایج تازه ترین نظرسنجی این شبکه حامی جمهوری خواهان در پی برگزاری همایش های احزاب دموکرات و جمهوریخواه، بایدن و هریس معاونش با به دست آوردن ۵۱ درصد آراء، از ترامپ و پنس معاونش با ۴۶ درصد آراء، جلو هستند.

بر اساس این نظرسنجی، دید مثبت و اعتماد اکثر رای دهندگان احتمالی شهروند ایالات متحده در موضوع هایی مانند برخورد با همه گیری ویروس کرونا، نامزدهای دیوان عالی و یکپارچه نگهداشتن کشور، نسبت به بایدن بیش از ترامپ بوده و به همین علت میزان محبوبیت معاون باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا از ۵۰ درصد نیز فراتر رفته است.

نتایج این نظرسنجی سراسری که روز یکشنبه انتشار یافت، نخستین نظرسنجی فاکس نیوز در میان رای دهندگان احتمالی در سال ۲۰۲۰ بود که برای نخستین بار معاونان معرفی شده رقیبان انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) را دربرگرفته است.

فاکس نیوز افزود: بایدن در میان بانوان واجد شرایط شرکت در انتخابات، ساکنان حومه شهرها، کهنسالان، رای اولی ها، سیاهپوستان و اسپانیایی زبان ها، اما ترامپ در میان مردان، سفیدپوستان، شهرنشینان، نظامیان سابق، کاتولیک های سفیدپوست و متولدان دهه ۶۰ و ۷۰ برتری دارد.

همچنین بیشتر افرادی که به صورت غیرحضوری و با رایانامه (ایمیل) رای می دهند، از بایدن حمایت می کنند (۷۱ درصد) و اکثریت کسانی که قصد رای دادن به صورت حضوری را دارند (۵۸ درصد) هوادار ترامپ هستند.

رای دهندگان احتمالی تنها در موضوع اقتصاد، ترامپ را بر بایدن ترجیح می دهند، اما بایدن در حوزه هایی مانند از بین بردن نابرابری های نژادی، مبارزه با ویروس کرونا، خدمات درمانی و بهداشتی، نامزدهای دیوان عالی، مهاجرت و برقراری نظم و امنیت و عدالت جنایی، از رقیب خود پیش است و در موضوع حفظ نظم و قانون نیز در جایگاه برابری قرار دارند.

همچنین از هر ۱۰ شهروند واجد شرایط رای دادن در ایالات متحده، ۹ تن نگران بیکاری و ۸ تن نگران همه گیری ویروس کروناست، در حالی که تنها حدود ۶ نفر نگران جرم و جنایت و خشونت هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از پولیتیکو، نتایح نظرسنجی جدید (روزنامه نیویورک تایمز و دانشگاه سیه نا در نیویورک) از پیشتازی بایدن نسبت ترامپ در چهار ایالت مهم مینه سوتا، نوادا، نیوهمشایر و ویسکانسین حکایت دارد که در نتایج انتخابات تاثیرگذار هستند.

بر اساس این نظرسنجی، بایدن نامزد دموکرات وضعیت بهتری نسبت به ترامپ از جمله در یکی از ایالت های تعیین کننده ایی دارد که در انتخابات ۲۰۱۶ در پیروزی جمهوریخواهان موثر بود.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین