|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

وزیر خارجه مصر اظهار کرد: مصر از دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با زهراب ماتساکنیان، وزیر خارجه ارمنستان اظهار کرد، مصر به روابط تاریخی و عمیق با ارمنستان می‌بالد و معتقد است نزدیکی روابط بین دو کشور تقویت دو جانبه را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: شرایط پاندمی کرونا مانع از سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر به ارمنستان شد.

وزیر خارجه مصر تاکید کرد: اراده سیاسی قوی برای تقویت بهترین نوع همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی وجود دارد و مذاکرات دو طرف در خصوص حجم تبادلات تجاری دو کشور بود.

وزیر خارجه مصر در بخش دیگر این کنفرانس خبری گفت: مداخلات خارجی در جهت خدمت به سیاست‌های توسعه طلبانه در لیبی است. سیاست‌های توسعه‌طلبانه ترکیه باعث بی‌ثباتی منطقه است. اگر اظهارات ترکیه با اعمالش مطابقت نداشته باشند هیچ اهمیتی ندارند. کسانی هستند که شبه نظامیان خارجی و تشکیلات تروریستی را به لیبی می‌برند.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر تصریح کرد: قاهره از تمام تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل بحران لیبی حمایت کرده و حامی مذاکرات لیبی - لیبی در مراکش است.

او ادامه داد: ما به راه حل سیاسی داخلی لیبی زیر چتر سازمان ملل متعهدیم و بر حمایت از تمامیت ارضی لیبی و احترام به قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید داریم.

شکری اظهار کرد: مصر برای تثبیت وضعیت نظامی لیبی مداخله کرد.

وزیر خارجه ارمنستان نیز گفت: مصر از اولین کشورهایی است که استقلال ارمنستان در سال ۱۹۹۲ را به رسمیت شناخت و از هیئت دیپلماتیک آن میزبانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ارمنستان اشاره کرد، روابط دو کشور مبتنی بر اعتماد و دوستی بین دو ملت است به طوری‌که ملت ارمنستان بخشی از تمدن مصر هستند.

وزیر خارجه ارمنستان گفت، ترکیه شبه‌نظامیان خارجی را به جمهوری آذربایجان منتقل می‌کند.

او اضافه کرد: مصر کشوری مهم و محوری در خاورمیانه بوده و ارمنستان همیشه برای ارتباط مشترک تلاش می‌کند. ما از نقش مصر برای برقراری صلح در منطقه حمایت می‌کنیم.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین