|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۰۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

سریلانکا در اقدامی نمادین در ۱۴ اوت گذشته برای ابراز همدردی با مردم لبنان در پی حادثه انفجار بندر بیروت محموله‌ای چای به لبنان تحویل داد.

به گزارش ایسنا، هزاران کاربر شبکه‌های اجتماعی در لبنان با راه اندازی هشتگ «أین_السیلانی» (چای سیلانی کجا رفت؟) خواستار مشخص شدن سرنوشت کمک‌های سیلان به لبنان در حادثه بندر بیروت شدند.

کاخ ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که «میشل عون» با ارسال نامه‌ای خطاب به همتای سریلانکایی خود از وی بابت ارسال کمکی که شامل محموله‌ای چای سیلانی است تقدیر کرد و این محموله را میان خانواده‌های گارد ریاست جمهوری توزیع کرده است.

به نقل از میدل ایست نیوز، این بیانیه دفتر رئیس جمهوری لبنان با واکنش شدید فعالان شبکه‌های اجتماعی لبنانی مواجه شد که تأکید کردند که این کمک‌ها برای خانواده‌های قربانیان و آسیب دیدگان حادثه بوده و نه هدیه‌ای ویژه به رئیس جمهوری که آن را میان نزدیکان و وفاداران به خودش توزیع کند.

در ۲۴ اوت گذشته، دفتر رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که «سفیر سریلانکا در لبنان در دیدار با میشل عون ضمن ابراز همدردی بابت حادثه انفجار بندر بیروت خبر داد که کشورش در اقدامی نمادین ۱۶۷۵ کیلوگرم چای سیلانی برای آسیب دیدگان این حادثه ارسال می‌کند تا بیانگر دوستی دو ملت لبنان و سریلانکا باشد».

اما در اظهاراتی خلاف این بیانیه دفتر رئیس جمهوری، مدیر دفتر رئیس جمهوری لبنان تأکید کرد که این هدیه برای شخص رئیس جمهوری بوده و برای همین میان نیروهای گارد ریاست جمهوری توزیع شده است.

هزاران کاربر لبنانی با انتشار در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی به شدت از این اقدام رئیس جمهوری انتقاد کردند. بسیاری نیز با حمله به صفحه سفارت سریلانکا از اعطای این کمک‌ها به دفتر رئیس جمهوری لبنان شکایت کردند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه، نیز در اولین سفر خود به لبنان تأکید کرد که کمک‌های بین المللی به دولت لبنان تحویل داده نخواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین