کد خبر: ۳۰۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

دویست و نود و سومین نشست شورای عالی کار با دستور کار تشکیل تعاونی های مسکن کارگری و بررسی مشکلات سامانه جامع روابط کار برگزار می شود.

ناصر چمنی - نماینده کارگران در شورای عالی کار - در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از محورهای نشست شورای عالی کار، تشکیل تعاونی های مصرف و تعاونی های مسکن کارگری است که سال گذشته نیز در خصوص آن جلساتی برگزار و مباحثی را مطرح کردیم.

وی افزود: تشکیل تعاونی ها از این جهت مورد توجه و پیگیری است که کمک حالی برای جامعه کارگری است و معتقدیم که تعاونی ها در بهبود وضع معیشت کارگران نقش موثری دارند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: موضوع دیگر حق الزحمه کارشناسان اجرای طبقه بندی مشاغل است که همه ساله درصدی به این حق الزحمه افزوده می شود ولی چون چند سالی است که افزایش نیافته در جلسه امروز به این موضوع پرداخته خواهد شد.

چمنی بررسی مشکلات سامانه جامع روابط کار را یکی دیگر از محورهای دستور کار جلسه امروز عنوان کرد و گفت: به دلیل برخی مشکلات که برای کارگران در دفاتر پیشخوان و برای ورود به سامانه پیش آمده است، در نشست امروز به این بحث ورود خواهیم کرد تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی همچنین در مورد احتمال ورود شورای عالی کار به بحث بررسی دستمزد کارگران در نیمه دوم سال، گفت: گروه کارگری همیشه برای مذاکره در خصوص دستمزد کارگران آمادگی دارد و امیدواریم که امسال مذاکرات دستمزد با رویکرد مثبتی از نیمه دوم سال آغاز شود. در مورد بحث معوقات حق مسکن هم اعتقاد شخصی من این است که اگر چه حق مسکن به لحاظ حساسیت و اهمیت در حقوق و دستمزد کارگران اثرگذار است ولی به لحاظ ضریب ریالی جایگاه آن به حدی نیست که برای آن زیاد وقت بگذاریم و درباره اینکه چرا از اول سال معوقات حق مسکن پرداخت نشد، بحث کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین