|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲

ساکنان شهر یافا در فلسطین اشغالی شنبه شب در اعتراض به چاپ مجدد کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام (ص) در نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" مقابل منزل سفیر فرانسه تجمع کردند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، معترضان با در دست داشتن پرچم‌های حاوی "لا اله الا الله محمّد رسول الله" به این اقدام موهن نشریه فرانسوی و واکنش نشان ندادن مقام‌های دولت فرانسه به این موضوع اعتراض کردند.

مکرون در مورد انتشار دوباره کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) در این نشریه فرانسوی گفته بود: وظیفه رییس جمهوری این نیست که درباره انتخاب سردبیر و روزنامه‌نگاران داوری کند و این آزادی احترام به مدنیت است.

 شارلی‌ ابدو Charlie Hebdo سه‌شنبه گذشته در گستاخی جدید بار دیگر کاریکاتورهای جنجالی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) را بازنشر کرد.

این اقدام موهن با محکومیت گسترده در جهان اسلام رو به رو شده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز روز جمعه اقدام نشریه شارلی ابدو در انتشار دوباره کاریکاتورهای موهن علیه ساحت پیامبر اسلام (ص) را نشانه خصومت با حدود ۲ میلیارد مسلمان دانست و اعلام کرد که این حرکت مصداق تروریسم و نژادپرستی و جنایت علیه بشریت است.

کاریکاتورهایی که این نشریه سه‌شنبه گذشته مجدداً منتشر کرد، نخستین بار در سال ۲۰۰۵ در یک روزنامه دانمارکی منتشر شده بود.

کاریکاتورها و تصاویر توهین‌ آمیز نشریه شارلی‌ ابدو بارها جنجال‌آفرین شده ‌است.

این نشریه در سال‌های اخیر بارها اقدام به انتشار  کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) کرده است.

در سال ۲۰۱۵ اقدام توهین آمیز شارلی‌ ابدو علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) موجی از خشم و نفرت را در میان مسلمانان جهان برانگیخت. مسلمانان در این سال با تظاهرات گسترده در نقاط مختلف جهان این اقدام موهن را محکوم کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین