|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۳۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت استمرار شرایط فعلی، دولت با کسری بودجه مواجه می شود، خاطرنشان کرد: بدون شک بودجه سال آینده نیز از این مسئله متاثر خواهد شد.
 نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: باید اقتصاد ایران از اتکا به بودجه های نفتی مستقل شود.

 "محمدرضا پورابراهیمی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا زمانی که اقتصاد ایران به نفت وابسته است، هر گونه تغییر قیمت نفت در بازارهای جهانی آن را متاثر می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری کشور بر اساس بشکه ای 100 دلار بسته شده است، افزود: در حال حاضر قیمت نفت در بازارهای جهانی به حدود 70 دلار رسیده که این مسئله می تواند دولت را در تامین هزینه های کشور با مشکلاتی مواجه کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت استمرار شرایط فعلی، دولت با کسری بودجه مواجه می شود، خاطرنشان کرد: بدون شک بودجه سال آینده نیز از این مسئله متاثر خواهد شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه باید اقتصاد ایران از درآمدهای نفتی رها شود، افزود: باید درآمدهای کشور بیشتر بر صادرات غیرنفتی متکی باشد تا هرگونه فراز و نشیب در قیمت نفت در بازارهای جهانی بر اقتصاد ایران تاثیر مستقیم نگذارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و فروش تکنولوژی و فن آوری، معادل درآمدهای نفتی ایران درآمد کسب می کنند، بیان کرد: در حال حاضر کشور هند از محل فروش نرم افزارهای کامپیوتری درآمدی معادل درآمد نفتی ایران را دارد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرفصل های اقتصاد مقاومتی گفت: در اقتصاد مقاومتی بر کسب درآمد از محل فروش علم و تکنولوژی و تکیه بر اقتصاد دانش بنیان تاکید بسیار شده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه ایران شرایط لازم برای کسب درآمدهای بیشتر بر پایه اقتصاد دانش بنیان را دارد، افزود: خوشبختانه ایران توانسته به مقام نخست علمی منطقه دست یابد و حتی کشورهایی مانند ترکیه و عربستان را پشت سر بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه سهم ایران از اقتصاد دانش بنیان و فروش علم و تکنولوژی در جهان بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: باید با توسعه آن اقتصاد کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی آزاد کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین