|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۲ اسیر فلسطینی در زندان "عوفر" در فلسطین اشغالی به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قدری ابوبکر در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود که طبق اطلاعات بدست آمده، ۱۲ اسیر فلسطینی در بخش ۲۱ زندان عوفر کرونا گرفتند و به دنبال آن این بخش بسته شده است.

وی خاطر نشان کرد،  ۱۶۰ اسیر فلسطینی در بخش ۲۱ زندان عوفر محبوس هستند که در پی ابتلای این ۱۲ نفر، تمامی این اسرا قرنطینه شده‌اند.

این مسئول فلسطینی از  افزایش شمار اسرای مبتلا به کرونا به خاطر اهمال پزشکی و بی‌توجهی سازمان زندان‌های صهیونیستی به وضعیت اسرا به شدت ابراز نگرانی کرد.
به دنبال شیوع کرونا در شش ماه گذشته ، رژیم صهیونیستی زندانین یهودی را آزاد ولی همچنان فلسطینی ها را در اسارات خود دارد.

فلسطینی های اسیر در بدترین شرایط در بازداشتگاه های اسراییل نگهداری شده و بارها مقام های فلسطینی نسبت به عدم رسیدگی بهداشتی ، نبود امکانات پزشکی و سرنوشت این افراد هشدار داده و از آن به عنوان مرگ خاموش نام می برند.

پیشتر بر اساس گزارش های موجود دو نفر از اسرای فلسطینی به کرونا مبتلا شده بودند که این رقم اکنون به ۱۲ نفر افزایش یافته است.

برخی از خانواده های اسرای فلسطینی نیز با اشاره به آزادی زندانیان اسراییلی به خاطر گسترش کرونا و نگهداری اسرای فلسطینی و اجازه ندادن مقام های اسراییلی برای ارسال وسایل بهداشتی مورد نیاز آنان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی سازمان ها و مجامع بین المللی شده بودند.

بر اساس گزارش های موجود تاکنون ۶۹ اسیر فلسطینی به خاطر کوتاهی در ارایه امکانات پزشکی و درمانی از سال ۱۹۶۷ در زندان های اسراییل به شهادت رسیده اند که از آن به عنوان مرگ تدریجی این اسرا نام می برند.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی در آخرین آمارهای خود به مناسبت ۱۷ آوریل ( ۲۹ فروردین ) روز اسیر فلسطینی شمار این افراد را شش هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد که ۵۷ نفر از آنان زن و ۳۰۰ نفر کودک هستند و بیش از ۵۰۰ نفر از آنان نیز بدون محاکمه در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

 ۱۳ نفر از اسرا نیز نماینده منتخب مردم در مجلس فلسطین هستند که از سوی نظامیان این رژیم بازداشت شده و همه این افراد در ۲۲ زندان در فلسطین اشغالی نگهداری می شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین