کد خبر: ۳۰۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (دوشنبه) به رژیم صهیونیستی درباره ادامه تنش نظامی علیه نوار غزه و تشدید محاصره اعمال شده از ۱۴ سال قبل بر این منطقه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس اظهار کرد: ادامه حملات اسرائیل علیه غزه و اعمال محاصره بر این منطقه جنگ مستمری علیه مردم ماست و (رژیم) اشغالگر اسرائیلی مسئول تمامی نتایج و پیامدهای آن است.

برهوم گفت: تشدید محاصره غزه و ممانعت از ورود سوخت، کالا و نیازهای زندگی برای ساکنان غزه یک جنایت ضد بشری است و این سیاست هرگز به اراده مردم ما و مقاومت آنها آسیبی وارد نخواهد کرد.

سخنگوی حماس در ادامه از نهادهای حقوقی و جامعه جهانی خواست برای توقف این جنگ علیه غزه و پایان محاصره آن اقدام کنند.

همچنین او از تشکیلات خودگردان خواست به مسؤولیت‌های خود در قبال ساکنان تحت محاصره غزه عمل کرده و برای حمایت از آنها و تقویت پایداری‌شان تلاش کنند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) در پاسخ به ارسال بالن‌های آتش‌زا، حملاتی را علیه پایگاه‌های مقاومت در نوار غزه انجام دادند.

مسؤولان این رژیم روز یکشنبه تصمیم گرفتند مانع از انتقال کالاها به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم شوند.

آنها از دو هفته قبل نیز اجازه انتقال مصالح ساختمانی و سوخت را به نوار غزه نمی‌دهند و دریا را بر روی ماهیگیران فلسطینی مسدود کرده‌اند.

همچنین نوار غزه چند هفته‌ای است که با تنشی امنیتی و میدانی مواجه است و ارتش رژیم اشغالگر تقریبا هر روز حملاتی علیه پایگاه‌های حماس انجام می‌دهد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین