کد خبر: ۳۰۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستورالعمل ارسال اجباری مرسولات بالای پنج کیلو با پست پیشتاز را نامناسب دانست و گفت: رویه‌ای که برای افزایش درآمد شرکت به مردم فشار بیاورید اشتباه و خلاف استراتژی توسعه بازار است.

به گزارش ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم تقدیر از مدیرعامل سابق و معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی پست با اشاره به اقداماتی که در دوره مدیرعامل سابق پست انجام شده است، گفت: در این دوره درآمد این شرکت از ۸۰۰ میلیارد در سال ۱۳۹۶ به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد در سال ۱۳۹۸ افزایش یافت و سیاست توسعه بازار به خوبی پیگیری شد.

وی پنج برابر شدن ترافیک پستی را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در این مدت عنوان کرد و افزود: سیاست انقباضی در حوزه نیروی انسانی یکی دیگر از برنامه‌های اجراشده در شرکت ملی پست است که باعث سبک‌تر شرکت پست در حوزه عملیاتی شد.

وزیر ارتباطات به وضعیت معیشت کارکنان پست به نسبت سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات برای برقراری عدالت در پرداخت‌ها به کارکنان شرکت پست کمک کرده اما این شرکت باید با افزایش درآمد و بالا بردن بهره‌وری به بهبود وضعیت معیشت کارکنان خود کمک کند.

آذری جهرمی افزایش درآمد، عدالت در پرداخت‌ها و مدیریت بهینه هزینه‌ها را از اقداماتی دانست که باید به صورت همزمان در شرکت ملی پست پیگیری و انجام شود.

وی به اجرای طرح «ستاپ» در شرکت ملی پست و اثرات مثبت این طرح در این شرکت اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون زمان افزایش ظرفیت ارسال مرسوله در پست است و با اجرای مکانیزاسیون می‌توانیم از  جابجایی ۲.۲ میلیون مرسوله به ۵ یا ۱۰ میلیون مرسوله برسیم. رسیدن به این تعداد مرسوله، نیاز به یکپارچگی و هماهنگی در پست دارد و  برای ارسال مرسولات در زمان مناسب می توانید در این حوزه از هوش مصنوعی استفاده کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستورالعمل ارسال اجباری مرسولات بالای پنج کیلو با پست پیشتاز را نامناسب عنوان کرد و گفت: رویه‌ای که برای افزایش درآمد شرکت به مردم فشار بیاورید اشتباه و خلاف استراتژی توسعه بازار است و باید از طرح‌های خلاقانه در این حوزه استفاده شود.

آذری جهرمی هوشمندسازی در فرآیندهای اجرایی را یکی دیگر از اقداماتی عنوان کرد که باید در اولویت شرکت ملی پست و مدیرعامل جدید این شرکت قرار گیرد و افزود: این برنامه به عنوان اولویت وزارت ارتباطات در سال پایانی دولت برای شرکت ملی پست دیده شده است.

وی نمادسازی، تمبر و تعاملات فرهنگی را از دیگر موضوعاتی دانست که در دوره جدید باید توجه بیشتری به آنها شود و تاکید کرد: تمبر موضوعی تزیینی نیست و صنعت بسیار بزرگی در دنیا دارد و در بسیاری از کشورها الصاق تمبر به مرسولات حذف نشده چرا که تمبر تاریخ این کشورها است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تمبر هویت و تاریخ کشور است،  به مدیر عامل شرکت ملی پست تاکید کرد که تلاش کند تمبر به عنوان یک رسانه به مرسولات برگشت داده شود.

آذری جهرمی به بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی پست در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها ۱۸۰۰ میلیارد تومان محقق می‌شود و من از مجموعه پست می‌خواهم با یک برنامه‌ریزی در چند ماه آینده ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش درآمد را محقق کند.

وی مسیر حرکت شرکت ملی پست را خوب توصیف کرد و از مدیرعامل جدید این شرکت خواست این مسیر را با قوت بیشتری ادامه دهد.

بر اساس این گزارش همچنین رمضانعلی سبحانی‌فر -مدیرعامل جدید شرکت ملی پست- در سخنانی با بیان اینکه برای تحول و جهش در این شرکت برنامه دارد، گفت: توجه به امنیت شغلی و ارتقای سطح معیشت نیروی انسانی مانند تغییر وضعیت قراردادی‌های شرکت به پیمانی، راه‌اندازی سیستم مکانیزه تجزیه و مبادلات، ارتقای سیستم شبکه مجازی و الکترونیکی پست و یکپارچه‌سازی آن و تکمیل پایگاه اطلاعاتی جی‌نف را در اولویت برنامه‌های خود برای شرکت ملی پست دارم.

وی از بخش خصوصی پست به عنوان شریک شرکت پست یاد کرد و افزود: بر مبنای قانون با این بخش همکاری می‌کنیم.

همچنین حسین نعمتی -مدیرعامل سابق شرکت ملی پست- در این جلسه با اشاره به حمایت‌های وزیر ارتباطات برای اقدامات انجام‌شده در پست، گفت: در مدت سه سال گذشته تغییر رویکرد پست‌نامه به بسته و امانت از مهمترین تحولاتی است که در شرکت ملی پست انجام شده است.

وی تغییر ساختار پست، افزایش سطح معیشت کارکنان، پوشش ۸۰ درصدی جی‌نف، تغییر لوگوی شرکت و چابک‌سازی را بخشی از اقداماتی عنوان کرد که در زمان مدیریت خود در شرکت ملی پست انجام شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین