|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

یکی از مسؤولان پزشکی سوریه از ثبت اولین فوتی کرونا در مناطق تحت کنترل گروه‌های شبه‌نظامی در شمال غرب سوریه خبر داد، مساله‌ای که نگرانی‌هایی را خصوص شیوع این بیماری در این منطقه مملو از آوارگان سوری ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، عماد زهران، مدیر مرکز بهداشت ادلب در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: اولین مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا که یک زن ۸۰ ساله بود، روز سه‌شنبه در یکی از بیمارستان‌ها به ثبت رسید.

به گفته زهران، این بیمار از آوارگان منطقه حومه جنوبی ادلب بود که در یک اردوگاه در سرمدا اقامت داشت.

زهران افزود: این بیمار از نارسایی شدید کلیوی رنج می‌برد، تمامی افرادی که با او در ارتباط بودند، شناسایی شده و پس از گرفتن تست از آنها خواسته شد خود را قرنطینه کنند.

حدود سه میلیون تن که تقریبا نیمی از آنها را آوارگان سوری تشکیل می‌دهند، در مناطق خارج از کنترل نیروهای دمشق در ادلب و اطراف آن ساکن هستند و شرایط معیشتی سختی را می‌گذرانند، این وضعیت با کمبود خدمات پزشکی در اثر حملات و درگیری‌های مکرر وخیم‌تر نیز شده است.

هیات تحریر الشام (النصره سابق) همراه با برخی گروه‌های مخالف کم‌نفوذتر، کنترل حدود نیمی از مساحت ادلب و اطراف آن را در دست داشته و صدها هزار تن در اردوگاه‌های پرجمعیت و شلوغی که از حداقل‌های زندگی همانند آب و برق و فاضلاب برخوردار نیستند، زندگی می‌کنند.

تا این لحظه ابتلای ۵۹ تن از ساکنان این منطقه به کرونا گزارش شده است.

خطر شیوع کرونا در ادلب و مناطق تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه نگرانی بسیاری را ایجاد کرده است و دولت خودمختار کردها تا این لحظه از ابتلای ۲۸۰ تن به کرونا و فوت ۱۷ تن از آنها خبر داده است.

دمشق نیز از اعلام کرده از میان افرادی که در مناطق تحت کنترل خود از آنها تست کرونا گرفته شده، ۲۰۰۸ مورد مبتلا شناسایی شدند که از این تعداد ۸۲ تن فوت کردند.

منابع پزشکی احتمال می‌دهند موارد ابتلا بسیار بیشتر از اینها باشد، به ویژه که به تازگی دمشق و اطراف آن شاهد افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا بوده‌اند و پزشکان نیز از شرایط ترسناک بیمارستان‌های مملو از زخمی‌ها سخن می‌گویند.

سازمان ملل نیز این هفته نسبت به افزایش وخامت اوضاع مراکز درمانی سوریه پس از چندین سال جنگ در این کشور هشدار داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین