|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۳۰۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

یکی از مدافعان برجسته حقوق زنان و عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان در جریان حمله از سوی مردان مسلح ناشناس در کابل زخمی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های امنیتی افغانستان این حمله علیه فوزیه کوفی، قانونگذار سابق و مدافع حقوق زنان را یک ترور توصیف کردند. همچنین این حمله از سوی اشرف غنی، رئیس جمهوری و سیاستمداران ارشد افغانستان هم به شدت محکوم شد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی سازش ملی افغانستان در توئیتی نوشت: من به شدت تلاش برای ترور فوزیه کوفی را محکوم می‌کنم و از دولت می‌خواهم تا مسئولان را شناسایی کنند.

یکی از سخنگوهای طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرد.

این مدافع حقوق زنان همچنین در صفحه فیسبوک خود نوشت که بازوی راستش زخمی شده اما جراحت خطرناک نیست.

کوفی یک مدافع سرسخت حقوق زنان و دختران است و فعالیت عمومی خود را در سال ۲۰۰۱ و اندکی پس از کنار رفتن طالبان با کمپین برای آموزش دختران آغاز کرد.

مقام‌های حقوق بشری نیز نگرانی خود را در ماه‌های اخیر درباره هدف حمله قرار گرفتن اعضای جامعه مدنی در افغانستان ابراز کرده‌اند.

شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز گفته که یک الگوی نگران کننده درباره حملات هدفمند می‌تواند تاثیر منفی در روند صلح داشته باشد.

تیمی از سوی دولت کابل برای آغاز مذاکرات صلح با طلبان در دوحه، قطر بلافاصله پس از تکمیل آزادی زندانیان طالبان در روزهای آتی ایجاد می‌شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین