|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۳۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
وی گفت: در سال های گذشته صنعتگران خوزستان تلاش بسیاری برای بومی سازی تولید قطعات صنعت حفاری انجام داده و در این راه نیز موفق بوده اند.
قائم مقام شرکت ملی حفاری کشور با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی تجهیزات حفاری به حمایت بیشتر دولت نیاز دارند گفت: یکی از مشکلات سازندگان قطعات این حوزه کشور تفاوت قیمت تمام شده کالاها نسبت به کالاهای مشابه خارجی است.

'علیرضا تاکایدی' چهارشنبه در نشستی با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت ، گاز و ذغال سنگ کشور، که در شرکت ملی حفاری برگزار شد بیان کرد:در بسیاری از موارد تولید تجهیزات حفاری کشور چین 80 درصد ارزانتر از تولیدات صنعتگران کشور است.

وی افزود: در این خصوص دولت می تواند با دادن برخی تسهیلات به صنعتگران این بخش و یا معافیت مالیاتی،به تولید کنندگان تجهیزات حفاری کشور کمک کند.

وی گفت: در سال های گذشته صنعتگران خوزستان تلاش بسیاری برای بومی سازی تولید قطعات صنعت حفاری انجام داده و در این راه نیز موفق بوده اند.

تاکایدی اظهار کرد: هم اکنون کشور چین به یکی از تامین کنندگان، تجهیزات حفاری جهان تبدیل شده و اگر مسوولان از صنعتگران کشور در این بخش حمایت کنند بی شک صنعتگران داخلی نیز می توانند به دستاوردهای بسیاری برسند.

وی گفت: بخش خصوصی می تواند در کنار دولت قسمتی از نیازهای صنعت نفت و حفاری کشور را به بهترین شکل تامین کند و در سال های گذشته سازندگان داخلی ثابت کرده اند که توانایی لازم برای خودکفا کردن کشور در بخش تجهیزات نفت و حفاری را دارند.

این نشست با حضور 'جعفر توفیقی 'دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت ، گاز و ذغال سنگ کشور و اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت ،گاز و پتروشیمی برگزار شد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین