|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه مساله بهداشت يکي از حوزه‌هايي است که مردم در آن مشکلات زيادي دارند، اظهارکرد: تا کنون تلاش‌هاي زيادي براي رفع اين مشکلات شده است؛
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ديروز به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، خبر داد که براي اولين بار در تاريخ ايران، همه ايرانيان بيمه شدند. وي همچنين ادعاي تحريم نشدن ايران در زمينه دارو را دروغ خواند.
دکتر سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي گفت: تعداد 300 قلم داروي کمياب به 30 قلم کاهش يافت؛ البته ما هنوز هم مشکل داريم که اين مشکلات در همه دنيا وجود دارد. برخي ادعا مي‌کردند که در زمينه دارو و تجهيزات تحريم صورت نگرفته، اما اين يک دروغ بود و مشکلاتي در اين زمينه وجود داشت که دولت گذشته هم با آن مواجه بود.
وي افزود: خوشحاليم که در دولت يازدهم خداوند بر دل و قلب دکتر روحاني اين مساله را انداخت که سلامت جزو اولويت‌هاي اصلي باشد و از مجلس نيز که به تحقق اين امر کمک کردند تشکر مي‌کنيم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه مساله بهداشت يکي از حوزه‌هايي است که مردم در آن مشکلات زيادي دارند، اظهارکرد: تا کنون تلاش‌هاي زيادي براي رفع اين مشکلات شده است؛ اما ما در مقايسه با سال‌هاي گذشته به پيشرفت‌هاي زيادي در روستاها، شهرها، کلانشهرها، آموزش عالي و تربيت متخصص دست يافته‌ايم، اما همچنان گرفتاري‌هاي زيادي داريم که بايد به تدريج برطرف شود.

هاشمي با اشاره به مشکل دارو گفت: با توجه به اينکه در زمينه دارو از نظر کمبود، قيمت و پوشش دارو مشکلاتي وجود داشت، اختصاص دو هزار ميليارد تومان به اين امر باعث رفع مشکل در زمينه قيمت دارو، پوشش بيمه‌اي و در دسترس بودن آن شد.وي ادامه داد: تعداد 300 قلم داروي کمياب به 30 قلم کاهش يافت. البته ما هنوز هم مشکل داريم که اين مشکلات در همه دنيا وجود دارد. برخي ادعا مي‌کردند که در زمينه دارو و تجهيزات تحريم صورت نگرفته، اما اين يک دروغ بود و مشکلاتي در اين زمينه وجود داشت که دولت گذشته هم با آن مواجه بود.وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اينکه هم‌اکنون دارو در تمام نقاط کشور يافت مي‌شود، گفت: کم‌يابي دارو کاهش و پوشش بيمه‌اي افزايش پيدا کرده است. مسير حمايتي دولت و مجلس مخصوصا در مورد بيماران خاص و صعب‌العلاج بايد بيشتر شود.دکتر هاشمي با بيان اينکه بايد به توليد داخلي توجه بيشتري شود، اظهار کرد: هم‌اکنون بيش از 95 درصد داروها در داخل توليد مي‌شود که بايد به کيفيت آن بيش از گذشته توجه شود.وي در ادامه با بيان اينکه براي اولين بار در تاريخ همه ايراني‌ها بيمه شدند، گفت: اين امر آرزوي همه دولت‌ها و مجلس‌ها بود. رييس جمهور قبل از انتخابات اين قول را دادند و اکنون بيش از 7 ميليون نفر تحت پوشش بيمه سلامت ايرانيان قرار گرفتند.وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به اقدامات انجام شده در زمينه بهداشت در روستاها اشاره کرد و توضيح داد: براي اولين بار بعد از سال‌ها در روستاها مکمل‌هاي غذايي، ويتامين‌ها، انواع مکمل‌ها براي بارداران، شيرخواران و نوزادان در دسترس مردم قرار گرفت. همچنين واکسن‌هاي مختلفي در دسترس مردم قرار گرفت که اميدواريم واکسن‌هاي جديد براي بسته ايمن‌سازي کودکان هم در دسترس مردم قرار بگيرد.هاشمي از احداث دو هزار خانه بهداشت خبر داد و افزود: دو هزار خانه بهداشت تا دهه فجر به بهره‌برداري خواهد رسيد.وي همچنين از اعزام پنج هزار پزشک به مناطق محروم خبر داد و در مورد نوسازي بيمارستان‌ها گفت: در مورد نوسازي بيمارستان‌ها بايد گفت اين مساله در تهران به دليل گستردگي و ظرفيت بيمارستان‌ها در مقايسه با شهرستان کمتر قابل توجه است. تاکنون 575 بيمارستان نوسازي شده‌اند و به طور کلي 65 درصد پيشرفت در اين زمينه تا پايان سال محقق خواهد شد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اينکه نوسازي به معني افزايش ظرفيت نيست، ادامه داد: ما هم‌اکنون با مشکل کمبود طرح مخصوصا براي سوانح، سوختگي و بيماران رواني مواجه هستيم که با توجه به مشکل کمبود اعتباري که مجلس و دولت با آن مواجه هستند، اميدواريم بتوانيم از بخش خصوصي و خيرين بهره ببريم و تا پايان سال شاهد تاسيس بيمارستان‌هاي زنجيره‌اي باشيم.هاشمي در مورد بيمارستان‌هاي دولتي اظهار کرد: با اينکه در بيمارستان‌هاي دولتي خدمات و امکانات به بهترين شکل ارائه مي‌شود، اما باز هم مشکلاتي از قبيل شلوغي و کمبود نيروي انساني وجود دارد که اميدواريم با کمک همه از جمله خيرين، برطرف شود.وي از افزايش ساعت کار پزشکان متخصص خبر داد و گفت: در گذشته ويزيت بيماران توسط پزشکان متخصص تا ساعت 14 امکان‌پذير بود، اما هم‌اکنون 790نفر متخصص در 300 شهر حتي در ساعات تعطيل هم بيماران را ويزيت مي‌کنند. به طور کلي، هم‌اکنون 7 هزار پزشک متخصص مشغول به فعاليت هستند.
منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین