|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۳۰۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

وزیر بهداشت آلمان ایده بازگشت تماشاچیان فوتبال به ورزشگاه‌ها در شرایط کنونی همه‌گیری ویروس کرونا را اشتباه خواند و اعلام کرد که در شرایط کنونی مخالف از سر گیری حضور تماشاگران در استادیوم ها است.

به گزارش ایرنا، در حالی که فصل پیشین جام قهرمانی فوتبال آلمان (بوندس لیگا) بدون تماشاگر به کار خود پایان داده است، گمانه زنی ها برای حضور تماشاچیان در ورزشگاه ها در فصل جدید ادامه دارد.
این در حالی است که «ینس اشپان» وزیربهداشت آلمان بازگشت هواداران تیم های فوتبال به ورزشگاه ها را خطرناک ارزیابی می کند. وی در پیامی توییتری با اشاره به خطر گسترش مجدد ویروس در این کشور تاکید کرد چنین اقدامی اشتباه خواهد بود و باید برای جلوگیری از آن، هوشیار بود.

اشپان ضمن ابراز نگرانی در خصوص موج دوم همه گیری کرونا در آلمان گفت بازگشایی ورزشگاه ها به روی تماشاچیان جزو اولویت های دولت نیست. این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی حضور هزاران تماشاگر در ورزشگاه ها را مغایر با قوانین محدود کننده برای جلوگیری از شیوع کرونا عنوان کرد.

۳۶ باشگاه حرفه ای فوتبال آلمان اخیرا در مورد ایده بازگشت مشروط تماشاگران به وزرشگاه ها با وجود همه گیری کرونا به توافق رسیده اند. با این حال افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ طی هفته های اخیر در آلمان، مقامات این کشور را نگران کرده است.

سه هفته پیش و در پایان این فصل بوندس لیگا تیم بایرن مونیخ توانست با تک گل روبرت لواندوفسکی، ملی‌پوش لهستانی‌ و شکست تیم وردربرمن برای سی امین بار به عنوان قهرمانی جام فوتبال ژرمن ها دست یابد.

طبق آخرین آمارهای رسمی تا کنون ۲۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در آلمان به ویروس کرونا آلوده شده اند که از این میان ۹ هزار و ۲۶۵ نفر جان باخته و ۱۹۸ هزار و ۹۰۰ نیز بهبود یافته اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین