|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۰۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

دادگاه آمریکایی در واشنگتن دستور احضار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به همراه تعدادی دیگر از کارمندان دولتی سعودی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دادگاه آمریکایی در واشنگتن دستور احضار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را صادر کرد.

گفته شده احضار ولیعهد عربستان در ارتباط با پرونده «سعد الجبری»، افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی صادر شده که از سوی مأموران اطلاعاتی سعودی تحت تعقیب قرار گرفته است.

علاوه بر ولیعهد عربستان، همچنین ۱۳ مسئول و کارمند دیگر که دو تن از آنها مقیم آمریکا هستند نیز از سوی دادگاه واشنگتن احضار شده‌اند.

«سعد الجبری» مأمور عالیرتبه اطلاعاتی پیشین عربستان که از معاونان شاهزاده «محمد بن نایف» بود، در دادخواستی که اخیراً در دادگاه فدرال آمریکا تنظیم شد، اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در سال ۲۰۱۸ تیمی را برای کشتن وی به کانادا- محل تبعید وی_ گسیل کرده است؛ اما این توطئه به دست مقامات کانادایی خنثی شد.

این در حالی است که شماری از افراد آگاه اوایل امسال به خبرگزاری رویترز گفته بودند که الجبری به مدارکی دسترسی دارد که حاوی اطلاعات حساس است و محمد بن سلمان بیم آن دارد که این اطلاعات برملا شوند.

در این دادخواست ۱۰۷ صفحه‌ای که علیه محمد بن سلمان و ۲۴ فرد دیگر در دادگاه فدرال آمریکا در بخش کلمبیا تنظیم شد، الجبری گفت که ولیعهد سعودی در اکتبر ۲۰۱۸ «یک تیم ضربت را به کانادا اعزام کرد».

الجبری زمانی که در ترکیه به سر می‌برد پیام‌های تهدیدآمیز از محمد بن سلمان دریافت کرد و این مسئله باعث شد وی به کانادا سفر کند. بن سلمان در این پیام‌ها خطاب به الجبری می‌گوید: به عربستان برگرد تا شرایط را برائت توضیح دهم. الجبری نیز در پاسخ می‌نویسد که نمی‌تواند.

گفتنی است که دفتر رسانه‌ای دولت سعودی هنوز نسبت به این دادخواست واکنشی نشان نداده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین