|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸

هزاران تن از مردم لبنان عصر امروز در اعتراض به اوضاع معیشتی و انفجار اخیر بیروت، به خیابان های پایتخت آمدند، برخی از تظاهرکنندگان خشمگین که قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند با پلیس درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، هزاران شهروند لبنانی که تعدادی از آنها از دیگر شهرهای این کشور به بیروت پایتخت رفته بودند، تلاش کردند به برخی ساختمان های دولتی از جمله ساختمان پارلمان یورش ببرند که این اقدام با واکنش پلیس و نیروهای ضدشورش لبنان مواجه شد.

تظاهرکنندگان که شعارهایی علیه دولت لبنان سر می دادند، خواستار محاکمه مقصران انفجار اخیر در بیروت شدند که بیش از 150 تن را به کام مرگ کشاند.

تظاهرکنندگان همچنان در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده و بر رسیدگی به خواسته های خود از جمله مجازات مقصران انفجار اخیر و نیز بهبود شرایط معیشتی خود تاکید کردند.

در این بین پلیس با معترضانی که قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند، درگیر شد و برای متفرق کردن آنها که اقدام به پرتاب سنگ می کردند به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله پلاستیکی متوسل شد.

همچنین برخی منابع رسانه ای از ورود تعدادی از معترضان خشمگین به داخل ساختمان وزارت خارجه خبر داده اند.

معترضان لبنانی به دو ساختمان وزارتخانه اقتصاد و محیط زیست در مرکز بیروت نیز حمله کردند و اسباب و اثاثیه و پرونده های آنجا را کاملا به هم ریختند.

نیروهای امنیتی هم که برای مقابله با خشونت جمعی از معترضان وارد عمل شد به درگیری میان دو طرف انجامید که در نتیجه آن شماری از نیروهای ارتش لبنان و جمعی از مهاجمان زخمی شدند.

تاکنون خبر از کشته شدن یکی از نیروهای ضد شورش لبنان توسط آشوبگران است.

در همین حال پلیس پارلمان ادعای «جورج نادر» سرتیپ بازنشسته ارتش درباره اقدام نیروهای امنیتی پارلمان در تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان را تکذیب کرد.

در نتیجه درگیری‌های مرکز بیروت یک عکاس شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان هم بر اثر اصابت جسم سخت به ناحیه سرش در نتیجه درگیری‌ها زخمی شد.

بیمارستان الحریری هم اعلام کرد که تاکنون یک کشته و 24 مجروح با حال وخیم به آنجا منتقل شده است.

آشوبگران هتل لوگرای و یک دفتر را در مرکز بیروت به آتش کشیدند.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که ۵۵ نفر از زخمی‌های درگیری‌ها به بیمارستان منتقل شدند و ۱۱۷نفر دیگر در محل برپایی تظاهرات در مرکز بیروت سرپایی درمان شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین