|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۰۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱

یک کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن اشاره به تاثیر حادثه اخیر در لبنان بر وضعیت اقتصادی آن گفت: یکی از مشکلات لبنان نقش بازیگران خارجی است که ورود کرده و نقش‌آفرینی می‌کنند.

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حادثه اخیر در لبنان و تاثیر آن در ابعاد داخلی و خارجی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت داخلی لبنان تاثیرات متعددی این حادثه دارد این انفجار که در بیروت پایتخت لبنان اتفاق افتاد بخشی از زیرساخت های بندری بیروت را تحت تاثیر قرار داد و این حجم خسارت ها می تواند به افزایش مشکلات داخلی بیانجامد.

وی افزود: وقتی شرایط اقتصادی هر کشوری سخت می شود هر حادثه ای به این شکل می تواند چالش اساسی ایجاد کند چه بسا که این اتفاق ناخواسته و اما پرهزینه بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین بیان کرد: مساله دیگر چالش داخلی لبنان است که دولت تحت تاثیر این مساله قرار می گیرد و فشارها علیه دولت زیاد می شود و اگر دولت موفق نشود به اعتراضات پاسخ دهد مجددا شاهد لشگرکشی خیابانی خواهد بود و برخی احزاب هم از این فرصت استفاده می کنند.

لاسجردی یادآور شد: برخی از کشورها از نظر تاریخی حضور دارند مانند فرانسه، عربستان بخاطر ارتباط با خانواده حریری، ایران هم به دلیل ارتباط با مقاومت، لذا طی روزهای آینده یکی از مشکلات لبنان نقش بازیگران است که به فراخور اتفاق و حوادث ورود کرده و نقش آفرینی می کنند.

وی خاطر نشان کرد : این اتفاقات بر فضای کلی لبنان تاثیر زیادی دارد و با توجه به عمق انفجار خسارت آن هم زیاد خواهد بود البته در روزهای آینده مشخص می شود که چه عواملی در این حادثه نقش‌ داشته اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به واکنش اسرائیلی ها همچنین اظهار کرد: با توجه به تهدیداتی که اسرائیل اخیرا علیه لبنان‌ داشته در یک اقدام پیش دستانه اعلام کردند که ما در این حادثه نقشی نداشتیم در حالی که برخی خبرها حاکی از آن است که اسرائیل از طریق حمله لیزری به انبار اشتعال زا نقش آفرینی داشته است.

وی در پایان گفت: اسرائیل در فضای لبنان علاقه مند است که همواره نقش داشته باشد و در روزهای اخیر بخش هایی از لبنان را بمباران کرده با این واکنش تلاشش این بود که بگوید مقصر نیست اما با توجه به تحولات اخیر نوک پیکان به طرف اسرائیل است در هر حال باید منتطر بود تا طی روزهای آینده خبرهای جدیدی منتشر شود.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین