|
|
امروز: جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
'ارسلان بولوت' روزنامه نگار ترک و نویسنده روزنامه ' ینی چاغ' نوشت: در حالی که طرح به آشوب کشیدن سوریه، عراق، ترکیه و ایران به وسیله داعش اجرا می شود، آیت الله خامنه ای پشت پرده این سناریو را افشا کرد.
بولوت در مقاله ای نوشت: آیت الله خامنیه ای در سخنانی به دست داشتن آمریکا در پشت سر داعش و حمایت از این سازمان تروریستی اشاره کرد.

بولوت افزود: آیت الله خامنه ای می گوید، آمریکا سعی در زنده نگهداشتن فتنه داعش دارد و طبق اطلاعات واصله آمریکا از طریق هوایی برخی سلاح و مهمات در اختیار نیروهای داعش در عراق قرار می دهد و این مساله پنج بار تکرار شده است.

به نوشته بولوت، رهبر انقلاب اسلامی گفت: جهان اسلام بجای مبارزه با اسراییل و اقدامات آنان در مسجد الاقصی با گروه های تکفیری که برای انحراف جهان اسلام از مسایل اصلی شکل گرفته در حال درگیری است.

بولوت نوشت: 'محمت گورمز' رییس سازمان امور دیانت ترکیه نیز در زمینه داعش می گوید، تفسیر داعش از اسلام به مشابه تفسیر بنیانگذاران اسراییل از تورات در تشکیل دولت اسراییل است.

بولوت با تاکید بر اینکه بجز ایران، ملت های مسلمان در جغرافیای اسلام مستقل نیستند نوشت: ترکیه نیز بدلیل عضویت درناتو یک کشور محوری است و تحت تاثیرسیاست های آمریکا و انگلستان است.

بولوت با اشاره به سخنان مسوولین رده بالای ترکیه درموردتشکیل ' ترکیه نوین' در سال های اخیر نوشت: در سال های گذشته 'گراهام فولر' از مغزهای متفکر سیا در مورد ترکیه کتابی تحت عنوان 'جمهوری نوین ترکیه' نوشته بود و کلمه 'ترکیه نوین' از سوی مسوولین حزب حاکم 'عدالت و توسعه' ایراد نشده و بدانگونه که از شواهد برمی آید آنان در پی اجرای طرح های انگلستان و آمریکا برای تجزیه ترکیه هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین