|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۳۰۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲

ارسال گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه نطنز به مقامات ارشد نظامسخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارسال گزارش طبقه‌بندی شده این کمیسیون درباره حادثه نطنز به مقامات ارشد نظام خبر داد.

به گزارش تسنیم، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جزئیاتی از جلسه امروز(سه‌شنبه، 14 مرداد 99) این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز این کمیسیون آقای شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به عنوان میهمان حضور داشت که از منظر مرتبط با کمیسیون به موضوع تأمین داروی مورد نیاز کشور پرداخته شد.

وی افزود: طبق گزارش آقای شانه‌ساز، در حال حاضر 97 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌ها و دستاوردهای خوب و قابل توجهی در تولید دارو، فرمولاسیون آن، دانش داروسازی و حتی تأمین مواد اولیه داخلی داشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: طبق اظهارات آقای شانه‌ساز، نیاز واردات دارویی کشور، حدود 3 درصد از دارویی مصرفی است که حدود نیمی از آن مربوط به داروهایی است که جدیدا به شبکه دارویی دنیا معرفی شده و ما پس از طی یک فاصله زمانی، امکان تولید این داروها را در داخل کشور فراهم می‌کنیم.

عمویی ادامه داد: به همین جهت و به دلیل توجه به تولیدات داخل، کشور در تأمین داروی مورد نیاز مردم با مشکلی مواجه نیست.

وی اضافه کرد: آقای شانه‌ساز در این جلسه به کارشکنی برخی شرکت‌های غربی در تأمین داروهای خاص مورد نیاز هم اشاره کرد و گفت که "دشمنان برای ایجاد مشکل از طریق ایجاد کمبود برخی داروهای خاص، برنامه‌ریزی کرده بودند که تلاش کرده‌ایم با اتکا به داخل، از این مشکل عبور کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: نمایندگان حاضر در کمیسیون نیز ضمن تقدیر از پیشرفت‌های انجام شده در صنعت داروسازی کشور، بر اقدامات لازم جهت حفظ امنیت دارویی مردم و همچنین مقابله با انحصارات در تأمین و تولید دارو تأکید کردند.

عمویی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته گذشته، کمیته‌های ذیل کمیسیون امنیت ملی نیز جلسات تخصصی را برگزار کرده بودند که از جمله آنها در جلسه امروز، کمیته امنیت مجلس، گزارش خود را درباره حادثه نطنز به استماع اعضا رساند، این گزارش به صورت طبقه‌بندی شده برای مقامات ارشد نظام ارسال خواهد شد؛ همچنین کمیسیون امنیت ملی، عصر امروز نیز جلسه خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین