|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۳۰۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بررسی داوطلبانی که واکسن روسی کرونا را دریافت کرده‌اند حاکی از آن است که به ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا دست یافته‌اند.

به گزارش  فارس، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بررسی نهایی داوطلبانی که واکسن ویروس کرونا به آنها تزریق شده نشان دهنده ایمن شدن آشکار همه آنها در برابر ویروس کرونا بوده است.

به گزارش راشا تودی، در این بیانیه آمده است که بررسی داوطلبان در بیمارستان «بوردینکو» وابسته به وزارت دفاع انجام گردید.

بر اساس شیوه‌نامه‌ آزمایش‌های بالینی، داوطلبان پس از گذشت 42 روز از دریافت واکسن به بیمارستان مراجعه کرده و تحت آزمایش‌های پزشکی وسیعی قرار گرفتند.

در این بیانیه تاکید شده است: «نتایج این بررسی‌ها به طور واضح ایجاد ایمنی آشکار در میان تمامی دریافت کنندگان واکسن است و هیچگونه آثار جانبی یا انحراف از عملکرد بدن داوطلبان مشاهده نشده است.»

داوطلبانی که واکسن کرونا ساخت شرکت گامالیا را دریافت کرده‌اندر از 3 ژوئن (14 خرداد) تا 20 جولای (30 تیرماه) در بیمارستان بوردینکو و تحت مراقبت‌های مستمر قرار گرفته بودند.

بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود تولید سریالی اولین واکسن تولید روسیه که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی Gamaleya تولید شده، در ماه سپتامبر آغاز شود.

همچنین «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه روز شنبه گفت که واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در روسیه از ماه اکتبر (مهرماه) آغاز خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین