|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۳۰۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با ابراز نگرانی از برگزاری تجمعات شادی و عزا در افزایش تعداد مبتلایان، گفت: یک مراسم ختم در شهرستان لردگان موجب قرمز شدن این شهرستان شد، کماکان مطالبه ما جلوگیری از برگزاری این مراسمات در ۱۰ روز اخیر است.

مجید شیرانی ۱۳ مردادماه در جلسه ستاد استانی مقابله و مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه با افزایش شیوع روند ابتلا به ویروس کرونا، تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس روند افزایشی داشت، اظهار کرد: میانگین افراد بستری مبتلا به این ویروس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر حدود ‭۱۲.۳۳‬ درصد است، این عدد در چهارمحال و بختیاری حدود‭۷.۸۱‬ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: متوسط مرگ و میر در کشور به ازای هر یک میلیون نفر ‭۲۰.۹۲‬ درصد اما میانگین مرگ و میر در استان حدود ‭۱۰.۱۸‬ درصد است.

وی با بیان اینکه تعداد افراد سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در اوسط تیرماه به اوج خود رسید، گفت: از ابتدای مردادماه شیوع این بیماری روند نزولی داشته است، امیدواریم با کاهش آمار تعداد مبتلایان سرپایی، تعداد موارد بستری و فوتی نیز کاهش داشته باشد.

شیرانی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری حدود ۳ هزار و ۵۸۶ نفر به این ویروس مبتلا شدند و حدود ۳۴۰۰ نفر بهبود پیدا کردند و حدود ۹۹ نفر نیز تا روز گذشته جان خود را از دست دادند، همچنین از ۱۶ هزار و ۴۰ نفر نیز نمونه‌گیری انجام شده است و ۳۱۹۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با ابراز نگرانی از برگزاری تجمعات شادی و عزا در افزایش تعداد مبتلایان، بیان کرد: یک مراسم ختم در شهرستان لردگان موجب قرمز شدن این شهرستان شد، کماکان مطالبه ما جلوگیری از برگزاری این مراسمات در ۱۰ روز اخیر است.

وی تاکید کرد: نظارت‌ها را باید تشدید کرد، یکی دیگر از وظایف ما صیانت از سلامت جامعه و افرادی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، بنابراین باید با افرادی که عمدا و سهوا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد شود.

شیرانی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری محرم، عنوان کرد: دستورالعمل برگزاری مراسمات چند روز قبل از محرم ابلاغ می‌شود، مراسمات نباید تجمعی و در فضای سرپوشیده برگزار شود، همچنین نباید پذیرایی باشد.

انجام بیش از ۵ هزار بازرسی از ادارات، اصناف و اماکن عمومی

در ادامه سید راشد جزایری  گفت: ۸۴ تیم در استان بر واحدهای صنفی و ادارات نظارت می‌کنند و ۲۸ دستگاه اجرایی در این امر دانشگاه علوم پزشکی را همراهی می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: چهارمحال و بختیاری از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محدوده سبز قرار دارد و حدود ۸۷ تا ۹۰ درصد حفاظت فردی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در کشور درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات ۸۷ درصد، در وسایل نقلیه ۷۳ درصد و اصناف توسط متصدیان و شاغلین حدود ۶۷ است، درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۷۷ درصد در اردیبهشت به ۱۷.۵ در خردادماه رسید، مجددا از دهم تیرماه روند افزایشی شد.

جزایری با بیان اینکه از تاریخ اول تا ۱۲ مردادماه حدود ۵۱۳۱ بازرسی تخصصی در بحث رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، افزود: از این تعداد ۴۳۷۷ مورد موارد بهداشتی را رعایت می‌کردند، ۱۰۱ مورد به دادگاه معرفی شدند و ۴ واحد صنفی نیز پلمب شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی ضعیف است، عنوان کرد: با افزایش ۱۵ درصدی رعایت پروتکل‌ها نسبت به تیرماه مواجه هستیم، درصد استفاده از ماسک در شاغلین ادارات حدود ۸۸ درصد و در بین متصدیان واحدهای صنفی حدود ۶۵ درصد است.
 
وی در پایان گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۳۵ هزار مشاوره از سامانه ۱۹۰ و ۴۰۳۰ در  رابطه با ویروس کرونا انجام شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین