|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۱
کد خبر: ۳۰۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: چهار فردی که اقدام به برگزاری مسابقه غیرقانونی و نزاع سگ ها در سردشت می‌کردند، به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

مهران نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیگیری های اداره حفاظت محیط‌زیست سردشت مبنی بر برگزاری نزاع سگ‌ها و آزار و اذیت حیوانات و همچنین جریحه‌دار کردن اذهان عمومی اتهام انتسابی متهمان ردیف یک تا سه این پرونده محرز و ثابت شده و به استناد ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات محکوم شدند.

وی گفت: بهار سال جاری خبری در این شهرستان مبنی بر برگزاری میدان نزاع سگ‌ها و آزار دادن آنها منتشر و بلافاصله اداره حفاظت محیط زیست به قضیه ورود پیداکرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: با انتشار فیلم و تصاویر در شبکه های اجتماعی،  شناسایی افراد در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی دادستانی‌متخلفان دستگیر شدند.

بر اساس اعلام مسوولان حفاظت محیط زیست استان هر گونه حیوان آزاری، شکار و صید غیر مجاز ممنوع بوده و دارای پیگرد قانونی است.

در سال جاری یک مورد خرس آزاری نیز در ارومیه مشاهده و گزارش شد که بلافاصله با دستور استاندار آذربایجان‌غربی متخلفان دستگیر و مجازات شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین