|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

وزارت داخله/کشور افغانستان تایید کرده است که در اثر حمله مهاجمان مسلح و انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در دروازه ورودی زندان شهر جلال‌آباد سه نفر کشته و پنج نفر مجروح شده‌اند اما به گفته سخنگوی ولایت ننگرهار شمار زخمی‌ها بیشتر است و به ۲۴ نفر می‌رسد.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به بی‌بی‌سی گفت افراد مسلح نخست یک خودرو بمب‌گذاری‌شده را در مقابل دروازه ورودی منفجر کردند و بعد چند نفر وارد ساختمان زندان شدند.

به گفته آقای خوگیانی در جریان درگیری شماری از زندانیان پا به فرار گذاشتند اما نیروهای امنیتی دوباره آنها را دستگیر کردند.

زندان جلال‌آباد در ناحیه چهارم این شهر و در امتداد شاهراه کابل-ننگرهار قرار دارد.

وزارت داخله/کشور افغانستان گفته است در حال حاضر نیروهای ویژه پلیس این مسیر را زیر نظر دارند.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش، ساعتی پس از این حمله، آن را کار افراد وابسته به این گروه دانست.

طالبان در اطلاعیه‌ای دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

پیشتر اداره امنیت ملی افغانستان از کشته شدن "اسدالله اروکزی" مسئول عمومی اطلاعات گروه داعش در همین ولایت ننگرهار خبر داده بود.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در اعلامیه‌ای گفت در عملیات "پیچیده و هدفمند" نیروهای "خاص امنیت ملی"، مسئول عمومی استخبارات شاخه خراسان گروه داعش کشته شده است.

در اعلامیه آمده ضیاءالرحمن مشهور به اسدالله اورکزی ساکن منطقه‌ اخیل اروکزی اجنسی پاکستان و مسئول ارتباطات گروه داعش در منطقه و "حملات خون‌بار" به اجتماع‌ها و گردهمایی‌ها بوده است.

منبع: بی بی سی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین