|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۰۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
پلیس استرالیا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: سقوط یک هواپیمای سبک که با کوکائین بارگیری شده و عازم استرالیا بود، منجر به شناسایی یک سندیکای جنایتکاران مستقر در ملبورن و دستگیری پنج مردی شد که احتمالا با مافیای ایتالیا مرتبط هستند.

به گزارش ایسنا، هواپیمای "سسنا" که بیش از ۵۰۰ کیلوگرم کوکائین بارگیری کرده بود، هنگام تلاش برای ترک یک آشیانه دور افتاده در پاپوآ گینه نو دچار حادثه شده و سقوط کرد.

پلیس فدرال استرالیا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه "حرص و طمع نقش مهمی در ناکامیِ اقدامِ این سندیکا داشته" افزود: وزن کوکائین بر توانایی هواپیما برای بلند شدن از زمین تاثیر گذاشته و منجر به سقوط آن به هنگام تلاش برای برخاستن شده است.

طی روزهای اخیر پنج مظنون در کوئینزلند و ویکتوریا دستگیر شدند و به اقدام برای واردات بیش از ۵۰۰ کیلوگرم کوکائین و تعدادی از جرائم مرتبط دیگر متهم شده‌اند. هر یک در صورت محکومیت با حداکثر مجازات حبس ابد روبرو هستند. خلبان هواپیمای مذکور نیز دو روز بعد دستگیر شد.

مقامات اعلام کردند که این هواپیما در آغاز عملیاتِ خلافکاران، از شهر کوچکی در شمال کوئینزلند عازم پاپوآ گینه نو شده و در حدود ارتفاع ۳۰۰۰ پایی پرواز کرده است تا از شناسایی توسط رادار جلوگیری کند.

محموله کوکائین سرانجام روز جمعه پس از جست‌وجو در منطقه پیدا شد. ارزش کلی آن حدود ۸۰ میلیون دلار استرالیا (۵۷ میلیون دلار آمریکا) تخمین زده شده که معادل حدود ۵۰۰ هزار دلار در معاملات خیابانی است.

به گفته مقامات پلیس استرالیا، با توجه به محدودیت‌های فعلی سفرهای بین المللی که به دلیل شیوع کرونا وجود دارد، تلاش برای واردات مواد مخدر غیرقانونی به استرالیا نشان می‌دهد که جرایم سازمان یافته تا چه میزان می‌توانند فرصت طلب و حریص باشد.

افراد دستگیر شده با سنین۳۱، ۳۶، ۳۱، ۳۳ و ۶۱ به جرایم مختلفی متهم شدند. اولین مرد دستگیر شده با اتهام هدایت فعالیت‌های یک سندیکای جنایی و پولشویی بیش از یک میلیون دلار استرالیا روبرو است. تعدادی از دارایی‌های وی به ارزش کلی ۳.۵ میلیون دلار استرالیا توسط پلیس کشف و ضبط شده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، محموله مواد مخدر کشف شده در این عملیات یکی از بزرگ‌ترین موارد در تاریخ اخیر استرالیا است. در سال ۲۰۱۶ میلادی یک محموله کوکائین به اندازه ۵۰۰ کیلوگرم توسط افسران پلیس در نیو ساوث ولز کشف و ضبط شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین