|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۳۰۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
مدیرکل دامپزشکی استان مازندارن از معاینه و بازرسی ۱۰۲۱۶ راس دام توسط کارشناسان دامپزشکی در عید قربان سال ۱۳۹۹ خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دامپزشکی مازندران، سید حسین رضوانی با تشریح عملکرد دامپزشکی این استان در عید قربان اظهار کرد: در روزهای قبل از عید قربان اکیپ های سیار دامپزشکی در میادین موقت عرضه دام، اقدام به معاینه ۸۱۲۷ راس دام پیش از کشتار کردند.

وی با اشاره به برقراری اکیپ های ثابت دامپزشکی متشکل از کارشناسان و روحانیون ناظر شرعی که با استقرار در ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و کشتارگاه های دام سلامت و حلیت لاشه ها را تائید می کردند از بازرسی ۲۰۸۹ راس لاشه در روز عید قربان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۲۵ لاشه به دلیل تشخیص بیماری، غیر قابل مصرف تشخیص داده و ضبط و تعداد ۴۱۶ لاشه نیز به دلائل مختلف از جمله نشانه های از بیماری‌های انگلی اصلاح و سپس اجازه مصرف داده شد.

رضوانی وزن لاشه های ضبط شده را ۵۶۹ کیلوگرم اعلام کرد و از شهروندانی که به توصیه های بهداشتی دامپزشکی توجه کرده و دام خود را در محل کشتارگاه تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی ذبح کردند تشکر به عمل آورد.

وی تصریح کرد: از ۸۱۲۷ راس دام زنده بازرسی شده، ۶۶ راس گاو، ۶۹۲۶ راس گوسفند و ۱۱۳۵ راس بز بودند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران ضبط ۴۴۰ کبد، ۵۶۴ ریه و ۳۷ کلیه دام‌های قربانی شده را از دیگر عملکرد بازرسان بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان اعلام کرد و گفت: به تعداد ۱۴۱۸ کبد نیز به دلیل آلودگی های انگلی پس از اصلاح اجازه مصرف داده شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین