|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
بعد از چند دقیقه متوجه شدم رنگ صورت این نوزاد کبود شده است. می‌دانستم که اگر این نوزاد خفه نشود به احتمال زیاد به خاطر نرسیدن اکسیژن به مغزش به کما خواهد رفت.
وقتی کادر پرواز هواپیما متوجه شد نوزاد بیماری در میان مسافران جانش به خطر افتاده با همکاری هم او را از مرگ نجات دادند.

شامگاه سه‌شنبه ٤ آذرماه،اتفاق عجیبی در پرواز شماره ١٠٥٥ هواپیمایی ماهان رخ داد. ماجرا از آنجایی آغاز شد که خانم بهمنی، سرمهماندار هواپیمای ایرباس  ٣٠٠-٦٠٠ متوجه شد نوزاد ٦ماهه‌ای به نام «علی ملک‌نژاد» به دلیل بیماری خاصی که در سیستم حنجره‌اش دارد، دچار مشکل تنفسی شده است.

وقتی سرمهماندار از مادر هراسان علی ٦ماهه ماجرا را جویا شد، او گفت:  «به‌خاطر بیماری تنفسی پسرم، پزشکان حنجره‌اش را باز کرده و منفذ بازی روی گردنش قرار دادند تا هر ٤٠دقیقه یک بار یک دستگاه ساکشن خلط را از ریه فرزندم تخلیه کند اما متاسفانه این دستگاه قابلیت اتصال به برق هواپیما را ندارد، به همین خاطر تنفسش دچار مشکل شده است.

با مشاهده وضع بیمار، ماجرا بلافاصله به سرخلبان هواپیما گزارش داده شد. شهاب شیرخوانی کمک‌خلبان هواپیما درباره این حادثه گفت: «وقتی متوجه این موضوع شدم بلافاصله به داخل کابین مسافران رفتم. نوزاد ٦ماهه‌ای در آغوش مادرش بود و به سختی نفس می‌کشید. ابتدا سعی کردم با ماساژ دادن ریه و سینه، خلط را تخلیه کنم اما این کار فایده‌ای نداشت و هر لحظه حال نوزاد وخیم‌تر می‌شد.

بعد از چند دقیقه متوجه شدم رنگ صورت این نوزاد کبود شده است. می‌دانستم که اگر این نوزاد خفه نشود به احتمال زیاد به خاطر نرسیدن اکسیژن به مغزش به کما خواهد رفت. وقت زیادی نداشتیم، باید هرطوری که بود جان نوزاد را نجات می‌دادم به همین خاطر فکری به ذهنم رسید. لوله دستگاه ساکشن را در دهانم گذاشتم و شروع به مکیدن کردم تا خلط‌های ریه نوزاد از این طریق خارج شود؛ خدا را شکر وقتی این کار را انجام دادم وضع نوزاد خیلی بهتر شد و دوباره تنفسش برگشت.»

همزمان با اقدامات انساندوستانه این کمک‌خلبان، خلبان صداقت در حال هماهنگی با برج مراقبت بود تا شرایط فرود اضطراری  روی باند فرودگاه را آماده کند. همه مسافران دست به دعا برداشته بودند تا هرچه سریعتر این نوزاد از هواپیما خارج شود  تا این‌که چند دقیقه بعد با رسیدن به آسمان کرمان فرمانده یگان حفاظت فرودگاه با هماهنگی‌های لازم محوطه را برای فرود اضطراری فراهم ساخت. به محض این‌که هواپیما در فرودگاه کرمان به زمین نشست، آمبولانس در مقابل هواپیما آماده بود. این نوزاد بیمار زودتر از همه مسافران از هواپیما خارج شده و به همراه آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

 علیرضا مجیدی مسئول روابط‌عمومی فرودگاه‌های کرمان در رابطه با خبر نجات یک نوزاد مسافر توسط کادر پرواز هواپیما به «شهروند» گفت: «وقتی خلبان این هواپیما در فاصله ٦ مایلی باند فرودگاه از وجود یک بیمار ٦ماهه و وخامت حال او به برج مراقبت خبر داد، بلافاصله طی هماهنگی محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان و حفاظت فرودگاه، تیم‌های امدادی و پزشکی در محل حاضر شدند. پس از فرود هواپیما نوزاد ٦ماهه با آمبولانس اورژانس به بیمارستان حضرت سیدالشهداء ناجا منتقل شد.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین