|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۰۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷


خبرگزاری رسمی حوزه نوشت: منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال"آقازاده" گفت: انتقادی که به سازندگان آثاری از جنس "آقازاده" مطرح است این که به بهانه طرح مسایل سیاسی و اقتصادی از چاشنی مسایل عشقولانه به گونه ای استفاده می کنند که در نهایت آن ها را به هدف اصلی خود نمی رساند و چه بسا مخاطب نسل جدید برداشتی از محصول فرهنگی کند که مورد انتظار سازندگان هم نباشد.

امین بابازاده در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: دوستان سازمان اوج باید توجه داشته باشند گرچه می خواهند با ساخت سریال "آقازاده" به مساله آقازادگی و جریان فساد و رانت اقتصادی و ... ورود کنند اما به نظرم بیش از آن که اهداف جریان انقلابی و حزب اللهی را دنبال کنند، ناخواسته در جریان مقابل هضم می شوند و این در حالی است که در این سریال متاسفانه نشانه ها و اِلمان های شهوانی نیز نسبتاً زیاد و قابل توجه است.

وی افزود: ای کاش این وقت و هزینه صرف ساخت سریال های استراتژیک می شد که حتی در سطح بین المللی بتواند زبان گویای انقلاب اسلامی باشد و ما بتوانیم به این وسیله در مقابل ساخت سریال هایی از جنس "المسیح" و یا حتی سریال"تهران" که البته سریال ضعیفی است، حرف برای گفتن داشته باشیم.

این نویسنده و مستندساز حوزوی همچنین گفت: انتقادی که به سازندگان آثاری از جنس "آقازاده" مطرح است این که به بهانه طرح مسایل سیاسی و اقتصادی از چاشنی مسایل عشقولانه به گونه ای استفاده می کنند که در نهایت آن ها را به هدف اصلی خود نمی رساند و چه بسا مخاطب نسل جدید برداشتی از محصول فرهنگی کند که مورد انتظار سازندگان هم نباشد.

وی خاطرنشان کرد: از سویی باید توجه داشت که ما نمی خواهیم "هالیوود اسلامی" و یا "بالیوود اسلامی" شویم، بلکه باید در این نبرد فرهنگی و رسانه ای که علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته به دنبال ساخت و نمایش سریال‌های قوی در حوزه مسایل استراتژیک باشیم که به نظرم این رویکرد، برگ برنده ما خواهد بود.

بابازاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در سال های اخیر، مشکلات مالی باعث شده که سریال های ضعیفی در تلویزیون تولید و پخش شود، گفت: وقتی پول لازم برای تولید یک سریال حرفه‌ای و قوی وجود نداشته باشد، طبعاً تلویزیون نمی‌تواند با کارگردان‌های متبحر و کاربلدی چون «حسن فتحی» کار کند و لذا در نتیجه شاهد ساخت سریال های ضعیف با کارگردان‌هایی هستیم که عملاً می خواهند با سریال‌سازی در تلویزیون کسب تجربه کنند مثل سریال "آخر خط" به کارگردانی علی مسعودی که اخیراً از شبکه سوم سیما پخش شد.

وی افزود: به هر حال رسانه ملی در بخش سریال و برنامه‌های نمایشی نیازمند تولید محتوا و محصول فرهنگی است تا مخاطب را هر شب راضی نگه دارد و وقتی پول نیست شاهد ضعف در این بخش هستیم.

این کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون همچنین بیان داشت: آن چه حائز اهمیت است این که دولت باید اعتبارات لازم صدا و سیما را بدهد و مجلس این موضوع را پیگیری کند تا به جهت مشکلات مالی، شاهد ضعف عملکردها در این بخش نباشیم.

وی افزود: در واقع بودجه سازمان صدا و سیما باید برای کیفی شدن کارها و از جمله ساخت سریال های خوب و قوی تأمین شود، چرا که تلویزیون وقتی بودجه ندارد سراغ کسانی می رود که کم تجربه هستند و صرفاً خروجی کار آن ها برای آنتن پر کردن است.

وی ابراز داشت: البته در همین شرایط نیز مسئولان رسانه ملی باید تدبیر کنند، هر چند که حقیقتاً در این اوضاع آشفته مالی، تولید سریال های قوی و باکیفیت با این هزینه های رو به تصاعد واقعاً سخت است.

این نویسنده و مستندساز حوزوی ادامه داد: البته در همین شرایط نیز شاهد پخش سریال نسبتاً خوب و قابل قبول "شاهرگ" از شبکه دوم سیما هستیم که مضمون و محتوایی مشابه فیلم سینمایی"ماجرای نیمروز" دارد، هر چند که در قسمت‌هایی احساس می شود بی‌جهت سریال کشدار شده و حال آن که اگر در قسمت های کمتر و با ضرباهنگ بیشتری ساخته می نتیجه کار بهتر بود.

وی افزود: همچنین کارگردان و نویسنده طنزپردازی چون شهاب عباسی با ساخت سریال "افسانه هزار پایان" محصول قابل قبولی ارایه داده که از شبکه نسیم پخش می شود و با توجه به بضاعت صدا و سیما، کار بدی نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین