کد خبر: ۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
سر انجام فصل نقل و انتقالات در فوتبال اروپا به پايان رسيد.فصلى كه ركورد شكنى ديگرى توسط پرس و رئال را به خود ديد.انتقال ١٠٠ ميليون يوروئى گرث بيل با قراردادى ٦ ساله كه انتقادات فراوانى را به همراه داشت.
سر انجام فصل نقل و انتقالات در فوتبال اروپا به پايان رسيد.فصلى كه ركورد شكنى ديگرى توسط پرس و رئال را به خود ديد.انتقال ١٠٠ ميليون يوروئى گرث بيل با قراردادى ٦ ساله كه انتقادات فراوانى را به همراه داشت. اما در اين بين برخى جابه جائى ها تعجب عموم فوتبالدوستان را برانگيخت.

١-رادامل فالكائو:درخشش خيره كننده ستاره كلمبيائى در دوفصل حضورش در آتلتيكو مادريد،به خصوص فصل دوم،باعث شده بود تا به همراه كاوانى،سوارس،نيمار و بيل ٥ چهره ى جذاب فصل نقل و انتقالات را تشكيل دهند و همگان منتظر پيوستنش به يكى از سه تيم سيتى،PSG يا رئال مادريد بودند،اما به يكباره سر از موناكو در آورد،با قرار دادى ٥ ساله به ارزش ٦٠ ميليون يورو و دستمزد سالانه ١٤ ميليون يورو.پاريسى ها هم در قبال اين انتقال بى كار ننشستند و ادينسون كاوانى را با مبلغ ٦٣ ميليون يورو به خدمت گرفتند.
٢-ليساندرو لوپز: اين مهاجم ٣٠ ساله كه تا حدود ٣ ماه پيش به تيم ملى آرژانتين نيز دعوت مى شد و سران باشگاه اينتر نيز به دنبال جذبش با مبلغ ٨ ميليون يورو بودند،سر انجام با قرار دادى به ارزش ٧ ميليون ٢٠٠ هزار يورو به الغرافه قطر پيوست تا مثلثى آتشين را در خط حمله به همراه نه نه برزيلى و سيسه فرانسوى تشكيل دهند.لوپز در سال ٢٠٠٩ و با مبلغ ٢٧ ميليون يورو از تيم پورتو راهى ليون شد و در ٤ فصل حضورش در اين تيم در ١٦٧ مسابقه،٨٢ گل را به ثمر رساند.
٣-تياگو آلكانترا:به همان اندازه كه جدائى  از بارسلونا قابل پيش بينى بود،پيوستن به بايرن و كار كردن دوباره زير نظر گوارديولا غير قابل پيش بينى.در حاليكه ديويد مويس و منچسترى ها منتظر اولين خريد بزرگ فصلشان بودند،كاپيتان تيم ملى جوانان اسپانيا به يكباره چرخشى ناگهانى به سمت مونيخى ها داشت.قرار داد او ٥ ساله وبه مبلغ ٢٠ ميليون يوروست كه امكان افزايش آن تا ٢٥ ميليون يورو نيز وجود دارد.قرار دادى كه او را به گرانقيمت ترين بازيكنى كه لاماسيا را به مقصدى خارج از بارسلونا ترك كرده،تبديل مى كند.
٤-خوزه مانوئل رينا:هيچ كدام از طرفداران سرخ هاى آنفليد، انتظار نداشتند كه يكى از باسابقه ترين و در عين حال محبوب ترين مهره هاى چند سال اخيرشان،پس از يك فصل ناموفق،اين باشگاه را به مقصد ناپولى و رافا بنيتس ترك كند،حتى به شكل قرضى.هر چند به نظر مى رسد با توجه به گفته هاى رينا او مجبور به ترك ليورپول شده است.
٥-متيو فلامينى:پس از ٥ فصل كابوس وار به همراه روسنرى،اين هافبك اسبق تيم ملى فرانسه بار ديگر در سن ٢٩ سالگى و در بدترين دوران فوتبالى اش راهى تيم سابقش،آرسنال شود.انتقالى كه به نظر مى رسد بيشتر از آنكه به ونگر و تيمش كمك كند،به هموطن ونگر كمك كرده است.هر چند فلامينى با توجه به سابقه ى ٤ ساله ى خود در اين تيم،مهره ى محبوبى نزد هواداران به حساب مى آيد.
٦-ساموئل اتوئو:جذب يك بازيكن ٣٢ ساله كه ٢ فصل نه چندان موفق را با آنژى سپرى كرد،از آن دست استثنا هائى است كه مورينيو براى شاگردان سابقش قائل خواهد شد.همانند جذب كارواليو ٣٢ ساله در سال ٢٠١١ به رئال مادريد كه تنها دو سال دوام آورد.به همه ى اين ها اضافه كنيد كه اتوئو يك چهره ى منفور در استمفورد بريدج به حساب مى آيد،به دليل آن مصاحبه ى معروفش در سال ٢٠٠٥.
٧-كوين پرينس بواتنگ:هيچ كس فكر نمى كرد كه بواتنگ غنائى-آلمانى پس از رساندن ميلان به ليگ قهرمانان اروپا و سه فصل درخشان در اين تيم،اين فصل را با شماره ى ٩ شالكه ادامه دهد.انتقالى كه حتى تعجب يورگن كلوپ،سرمربى تيم دورتموند را نيز برانگيخت.به نظر مى رسد با ميلانى ها با وجود جذب ستاره ى محبوب برزيلى خود،باز هم مرتكب اشتباه بزرگى شده اند.
٨-الساندرو ماترى:پس از جذب يورنته و توز و با حضور ووچينيچ و كواليارلا،همگان منتظر جدائى ماترى و پيوستنش به تيم درجه ى ٢ اروپائى بودند.اما ميلان در راستاى تصميمات عجيب و غريبش،اين مهاجم ٢٩ ساله را با قرار دادى به ارزش ١١ ميليون يورو جذب كرد و حتى شماره ٩ را نيز تقذيم او كرد.انتقالى كه شباهت هاى زيادى به پيوستن رونالدو در سال ٢٠٠٨ و بازگشت شوچنكو در سال ٢٠٠٩ دارد.
٩-مارتين دميكليس:تنها عامل پيوستن اين مدافع آرژانتينى به تيم دوم شهر منچستر،مانوئل پيگرينى بوده است.اما نكته ى جالب اينجاست كه او در ابتداى فصل نقل و اتنقالات،مالاگا را به مقصد آتلتيكو مادريد ترك كرد و سپس از تيم دوم شهر مادريد به تيم دوم شهر منچستر پيوست.دميكليس ٣٢ ساله سابقه ى  حضور در تيم بايرن مونيخ آلمان را نيز داراست و همچنين ٣٧ بازى ملى را نيز در كارنامه دارد.قرار داد او با سيتى ٢ ساله است و با پيراهن شماره ى ٢٦ سيتى به ميدان خواهد رفت.
١٠-مسعوت اوزيل:عجيب ترين و  غير منتظره ترين انتقال فصل نقل و انتقالات در روز آخر شكل گرفت.انتقالى كه مسلمن بسيارى از طرفداران رئال را به همان اندازه اى ناراحت كرده كه از جذب بيل خوش حالشان كرده بود و به نظر مى رسد در بين مادريدى ها اين انتقال تنها به سود ايسكو بوده است.او هم توانست شماره ى ١٠ رئال را بدست آورد و هم در اين تيم بى جانشين شد.اما پيوستن اوزيل به يكى از خسيس ترين باشگاه هاى تاريخ فوتبال در كنار منچستريونايتد،آرسنال،نيز در غير منتظره بودن اين انتقال نقش داشته،بدين ترتيب اوزيل با اين انتقال خود ٣ ركورد را جابه جا كرد؛١-او به گرانقيمت ترين بازيكن تاريخ باشگاه آرسنال تبديل شد٢-او به گرانقيمت ترين بازيكن تاريخ فوتبال آلمان تبديل شد و ٣- او به گرانقيمت ترين بازيكن فروخته شده ى مادريدى ها تبديل شد.


منبع:goal.com
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین