|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

یک مداحان اهل‌ بیت(ع) با بیان اینکه وظیفه امروز مداحان تبلیغ و ترویج مردم به حفظ بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی است، گفت: به مداحان پیشنهاد می‌کنم پویش «نذر ماسک»، «بسته‌های فرهنگی»، اقدام به برپایی مراسم‌ زیارت عاشورا و همچنین برگزاری دعای غدیر به صورت انفرادی یا با حفظ فاصله گذاری اجتماعی را برای مردم در دستور کار قرار دهند.

علیرضا پولاد، مداح و مدیر کانون‌های فرهنگ هنری مساجد استان بوشهر - در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شرایط به وجود آمده و اینکه چگونه مداحان می‌توانند در رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری به جامعه کمک کرده و الگوی مناسبی در برگزاری مراسم‌های مذهبی باشند؟ اظهار کرد: تا ماه محرم بیست روز بیشتر باقی نمانده است وهمچنین قبل از برگزاری ماه محرم مراسم غدیر در پیش است و نباید از این موضوع غافل شویم. متاسفانه چندین سال است که یک کار رسانه‌ای اشتباه اتفاق افتاده و مردم و برخی از مداحان نیز به آن وارد شده‌اند و آن غفلت از غدیر است. در سال‌های اخیر برخی از غدیر غافل می‌شوند، این در حالی است که روز عاشورا از فراموشی غدیر اتفاق افتاد.

پولاد خاطرنشان کرد: وقتی واقعه مهم غدیر مورد غفلت واقع شد عاشورا رقم خورد. مردم باید دهه امامت و ولایت را که به امامت رسیدن حضرت علی(ع) است مهم بشمارند و امسال که درگیر ویروس کرونا هستیم با برپایی جشن‌ها و پویش‌هایی مبتنی بر اخلاق بهداشتی مروج فرهنگ علوی باشند.

وی افزود: پیشنهاد من به مداحان و ذاکران اهل ‌بیت(ع) این است که امروز فرهنگ رعایت بهداشت، فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و به طورکلی رعایت پروتکل‌هایی را که ستاد مقابله با کرونا مطرح کرده است ترویج دهند. بهتر است در این شرایط به جای اینکه فقط به این بپردازیم که مردم به عزاداری بروند که ارزشمند هم است در کنار آن نیز به ترویج رعایت پروتکل‌های لازم برای این ایام نیز پرداخته شود تا شاهد برگزاری مجالس باشکوه و در عین سالم باشیم.

این مداح اهل‌بیت(ع) وظیفه امروز مداحان را تبلیغ و ترویج مردم در جهت حفظ بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی دانست و تصریح کرد: مداحان با تمسک به ادعیه‌های به جا مانده از اهل بیت (ع) مردم را با فرهنگ و بهداشت  مورد تاکید اسلام آشنا کنند و از این طریق فرهنگ بهداشتی مردم را بالا برده و در عین حال به ترویج کارهای فرهنگی بپردازند. به مداحان اهل‌بیت(ع) پیشنهاد می‌کنم پویش «نذر ماسک»، «بسته های فرهنگی»، اقدام به برپایی مراسم‌های زیارت عاشورا و همچنین برگزاری دعای غدیر به صورت انفرادی و یا با حفظ فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند.

پولاد یادآور شد: در این ایام شیوع ویروس کرونا می‌توان به جای برپایی و برگزاری مراسم‌های عزاداری با تجمع زیاد، به سمت برگزاری روضه‌های خانگی با تعداد محدود در خانه‌های مردم رفت تا از این طریق فرهنگ عاشورا را ترویج کنیم و زنده نگه داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین