|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۳۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
غرب در دور آتی مذاکرات هسته‌ای باید به درک درستی از وقایع و حقایق شرایط هسته‌ای ایران دست یابد و تا ماه جولای 2015 به‌گونه‌ای مسیر مذاکرات را به جلو سوق دهد که ظرف این مدت شرایط برای رسیدن به توافق سیاسی و جامع فراهم شود.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «مذاکره دقیق و فنی تنها راه‌حل مسئله هسته‌ای ایران است»، گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون مواضع هسته‌ای خود را به‌صورت شفاف و روشن به طرفین مذاکره و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اعلام کرده است.

عوض حیدرپور شهرضاییبا آماده توصیف کردن شرایط ایران برای دستیابی به توافق جامع با گروه 1+5 افزود: ایران در این دور از مذاکرات آمادگی دستیابی به توافق جامع با نمایندگان کشورهای 1+5 را داشت اما به نظر می‌رسد زیاده‌خواهی برخی کشورهای مذاکره‌کننده و احتمالاً ورود برخی کشورهای همسایه و اعمال دخالت‌های مستقیم آن‌ها در نتیجه مذاکرات، ایران را از رسیدن به هدف اصلی خود یعنی حصول توافق جامع با 1+5 دور کرد.

وی با اشاره به کارشکنی برخی قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای در طولانی کردن زمان مذاکرات گفت: غرب در دور آتی مذاکرات هسته‌ای باید به درک درستی از وقایع و حقایق شرایط هسته‌ای ایران دست یابد و تا ماه جولای 2015 به‌گونه‌ای مسیر مذاکرات را به جلو سوق دهد که ظرف این مدت شرایط برای رسیدن به توافق سیاسی و جامع فراهم شود.

وی با اشاره به‌ «وقت گران‌قیمت تیم مذاکره‌ کننده و ملت ایران» ادامه داد: ملت ایران از یک ظرفیت صبر مشخصی برخوردار است و تا زمانی که غرب نگرش خود را درباره فرآیند هسته‌ای ایران تغییر ندهد شرایط تغییر نخواهد کرد.

حیدرپور تلاش‌های تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران را مجدانه توصیف و خاطرنشان کرد: تیم دیپلماسی ایران بر اساس منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اوامر راهبردی ایشان روند مذاکرات را به جلو برد و به همین خاطر نیز باید به مجموعه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به‌ویژه آقای ظریف خسته نباشید و خدا قوت گفت چراکه آن‌ها علاوه بر حرکت بر چارچوب‌های تعیین‌شده رهبری تاکنون به خواسته‌های ملت ایران نیز جامه عمل پوشانده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین