|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۳۰۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
در صورت برگزاری حضوری در مناطق سفید، در حد چند محل مشخص بدون تجمع و با فیلمبرداری و پخش مستقیم از رسانه ملی و استانی و بهره‌گیری مردم در منازل از رسانه ملی (رادیو و تلویزیون) انجام شود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم نظارت بر حسن اجرای نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عرفه تاکید کرد.

دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به در پیش رو بودن روز عرفه اظهار کرد: شایسته است در روزهای پیش رو به نکات و دستورالعمل‌هایی توجه مخصوص شود؛ نخست اینکه اولویت برگزاری مراسم عرفه از طریق فضای مجازی است.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا خوزستان، وی افزود: مراسم عرفه تنها در مناطق سفید برگزار شود و از برگزاری مراسم عرفه در سایر مناطق (زرد، نارنجی و قرمز) پرهیز شود.

علوی گفت: در صورت برگزاری حضوری در مناطق سفید، در حد چند محل مشخص بدون تجمع و با فیلمبرداری و پخش مستقیم از رسانه ملی و استانی و بهره‌گیری مردم در منازل از رسانه ملی (رادیو و تلویزیون)  انجام شود.

وی بیان کرد: در صورت برگزاری حضوری مراسم عرفه در مناطق سفید، در تعدادی از مراکز مشخص شده (مراکز شهرستان‌ها) و در فضای باز با رعایت فاصله ۱.۵ متر و استفاده از ماسک باشد و جمعیت حداکثر ۵۰ نفر رعایت شود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: در صورت برگزاری مراسم در مناطق سفید، در مکان‌های مسقف با ۲۵ درصد ظرفیت محل و حداکثر ۵۰ نفر به ازای هر نفر چهار مترمربع فضا و دارای تهویه مناسب و استفاده از ماسک باشد.

وی افزود: مراسم باید بدون توزیع نذری و پذیرایی باشد و در صورت توزیع مواد غذایی و آب، باید به صورت بسته‌بندی یک‌نفره و بیرون‌بر باشد.

علوی اظهار کرد: مدت برگزاری مراسم در فضای باز بیش از دو ساعت و در فضای مسقف و سرپوشیده بیش از یک ساعت نشود.

وی گفت: گندزدایی محل قبل و بعد از مراسم (سطوح مشترک) ضروری است و باید انجام شود و وجود مواد ضدعفونی دست در ورودی محل برگزاری مراسم نیز ضروری است. کنترل تردد و ورود و خروج نیز جهت جلوگیری از تجمعات توسط مسئولین برگزاری انجام شود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: مراکز بهداشت با هماهنگی سازمان تبلیغات و مسئولین برگزاری، جهت نظارت و کنترل بهداشتی برنامه‌ریزی کنند. مسئولین برگزارکننده، برای افرادی که فاقد ماسک هستند ماسک تهیه کنند و هنگام ورود به محل جهت استفاده به این افراد تحویل داده شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین